Gå til innhold

bilstereo installatør?

Ranger emnet

karljoh

Anbefalte innlegg

tviler på at du finner noen som driver med installasjon av bilstereo som kan montere en dynamo :)

Men det var jo en som sa at det ikke var så vanskelig å bytte dynamo, eller har de ikke utstyr til det?

Det er foresten ikke noen av dere bass elskere der ute som liker å skru litt som har lyst til å bare byte dynamoen min for snillhetens skyld:p

Den som hjelper meg med dette blir den første til å høre anlegget mitt:) (Har en sånn db måler, vi kan se hvem som kan spille høyest å sånn, noen som tar imot utfordringen?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Men det var jo en som sa at det ikke var så vanskelig å bytte dynamo, eller har de ikke utstyr til det?

Det er foresten ikke noen av dere bass elskere der ute som liker å skru litt som har lyst til å bare byte dynamoen min for snillhetens skyld:p

Den som hjelper meg med dette blir den første til å høre anlegget mitt:) (Har en sånn db måler, vi kan se hvem som kan spille høyest å sånn, noen som tar imot utfordringen?)

folk som jobber med å montere bilstereo har som oftest ikke peil eller utstyr nok til å skifte en dynamo :)

'97 Polo Color Consept 1,6l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skrev ikke noe om firma du...?? Du skriver "noen som driver med innstallasjon" ;)

Jeg har montert bilstereo privat, og i jobb samenheng i snart 20 år, men jeg kan godt bytte motor i bilen din om du ønsker det også ;)

da vil jeg gjerne ha en 2.0T motor i bilen min :D hehe.. nok ot nå ;)

trådstarter: dra til cossie i åsgårdstrand med dynamo du, så fikser han det garrantert.. skulle du ha noen problemer med stereo er du velkommen til kilen :)

'97 Polo Color Consept 1,6l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpen alle sammen:)

Da drar jeg til åsgårdstrand når alt er klart, altså om ett par uker tenker jeg.

Skal bare få spilleren min, å terminaler jeg trenger:)

Ekstremt vanskelig å finne de terminalene jeg er ute etter foresten, CB-elektro hadde de ikke biltema gikk enda dårligere å internett har ikke klart å finne det jeg trenger heller...

(Skal til sverie å se om jeg finner i noen av butikkene der, ønsk meg lykke til:p)

Det jeg letter etter er 2*50mm2 + 1*35mm2 på samme terminal, så om noen vet om noe skrik ut;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dynamobytte er ikke mer enn 15min arbeid for en som har skrudd litt.. Det er ikke noe fasitsvar på hvordan forsterkerene skal stilles inn.. dette må man høre.. Å alle kan jo høre når musikken låter pent? :p

Vil tro at du klarer dette selv.. :)

Har du bytta dynamo på mange biler, er selv bilmekaniker og har brukt mange timer på å bytte enkelte dynamoer, Du kan jo prøve å skifte på F. eks Nissan Maxima V6, Nissan Primastar(må av med fanger f. eks)

Om du tar på deg skifte av dynamo på ettt kvarter uansett bil kan jeg godt tenke meg å ringe deg neste gang jeg skal skifte på f. eks en maxima, primera med AC eller noe.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du tar på deg skifte av dynamo på ettt kvarter uansett bil kan jeg godt tenke meg å ringe deg neste gang jeg skal skifte på f. eks en maxima, primera med AC eller noe.

Nå skrev jo trådstarter FØR esbandos påsto at det var et kvarters jobb, at det dreide seg om en 88 Mazda 323.

så det er ikke brått så sikkert at et kvarter var å ta munnen for full ;)

80 talls Mazda er jo så lette å skru på at det er bare morsomt de skjeldne gangene det må gjøres

Lenke til kommentar
Del på andre sider