Gå til innhold

Mye problemer med bruktbil fra forhandler.

Ranger emnet


Haugsnes

Anbefalte innlegg

Heisann, håper noen her kan komme med noen tips til hva jeg skal gjøre.

 

I slutten av januar i år kjøpte jeg en 2000 modell audi a6 1.8tq fra en audi forhandler på vestlandet.

Da jeg kom for å hente bilen merket jeg en del skader og ting som ikke var nevnt, det var litt lakk som var borte, en bulk i forskjermen og litt annet smått, jeg kranglet på dette en stund men kom ingen vei. Så etter bare 1 uke etter kjøpet gikk clutchen, dette var da en jobb til ca 15.000 som forhandler da dekket, men han ville ikke dekke svinghjulet som var kraftig missfarget. Da ble jeg uten bil i 2 uker.

 

Etter det så kranglet jeg en del med forhandler og på et tidspunkt tilbød han meg å sende bilen tilbake. Jeg gjorde ikke det siden jeg på dette tidspunktet hadde fikset det meste.

 

Nå på torsdagen når jeg var på vei til et kurs i hammerfest bynte oljelampen å lyse, da jeg slakket ned hørte jeg en tikkelyd. Jeg peilet og oljen sto på max, så jeg prøvde og kjøre videre men lyden gikk ikke bort så jeg stoppet og ringte naf.

 

Bilen ble da fraktet til alta motor og på fredagen fikk jeg en ikke fullt så hyggelig telefon fra dem. Oljepumpen var gått tett, så en en masse pakninger og slanger hadde gått, og i tillegg til dette hadde turboen tatt kveld. For og reparere skal de ha 37.500 kr...

Han jeg pratet med sa at dette mest sannsynlig hadde skjedd pga long life oljen som hadde blitt brukt på bilen under tidligere service.

 

Det er nå 4 måneder og 8000km siden jeg kjøpte bilen, hvilke rettigheter har jeg? Har ikke 40.000 og bruke på bilen nå.

2000 Audi A6 1.8T Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

 

Har gått igjennom forbrukerloven og etter diverse telefonsamtaler har jeg nå sendt et brev til forhandler der jeg krever og få kjøpet hevet. Får bare krysse fingrene på at de er villig til å inngå et kompromiss, er utrolig lei av denne bilen nå.

2000 Audi A6 1.8T Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår