Gå til innhold

Trenger hjelp til å bytte hjulager på en 00 passat

Ranger emnet

Cardo

Anbefalte innlegg

Her bør du ha pressverktøy sammen med trykkluft trekker. Kan jo og ta lageret i en hydraulisk presse men det er vesentlig mye mer arbeid som er unødvendig.Kan bare glemme å prøve å slå det ut på et vis...! Gjelder det venstre side løsner du navbolten,tar vekk plastdekslelet som går over drivakslingen og løsner indre drivledd,så er det bare til å flytte det indre drivleddet litt mot høgre og opp samtidig som du tar ut akslingen i fra navet. på høgre side løsner du ikke indre drivledd,men nedre bakre lenkearm, løsn mutter på kula og slå med hammer til kula løsner i fra hjullagerhuset. så drar du til deg skive og fjærbein samtidig som du presser ut drivakslingen i fra navet. resten: du må i tilleg demontere brems(skive og klosser og "holderen" som caliperet står montert på) strips caliper opp i fjærbeinet f.eks. så er det til å montere pressverktøyet. bruk ei skive i bakkant som har en mindre diameter enn innerring på lageret,men som samtid er nesten like stort som navet(splinsen som akslingen står i) og press ut navet først.fjern låsering og press resten av lageret ut. bruk en ters for å ta av innerringen som sitter fast på navet. så monterer du lageret og setter på låsering og deretter navnet,husk å hold igjen med en skive som presser på innerring,ellers tar du knekken på lageret! så monterer du resten og snører med riktig moment!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er nok å få det gjort på verksted, men hør litt rundt om hva de forskjellige verkstedene tar for en slik jobb. eg ville unngått å hørt med vw verksteder, de er overpriset, noen vil si de gjør en bedre jobb, men hva garanti har man for det, eg bruker selv mye quick partner i odda, før gjorde eg alt selv, men prisen deres er så lav at eg ikke gidder,

http://www.bilforumet.no/faq.php

Maks 5 linjer i signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider