Gå til innhold

Bruk av K-kam?

Ranger emnet


VOLVO 1983

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Lurer på hvordan det er å bruke en K kam på en b230ft med 470cc dyser, 3" eksos, alu cooler og oppstillet trykk?

 

Er original turbo.

 

Mvh

Gunnar

Bodø

:volvsmile

*83 Volvo 240 B21a

*90 Massey Ferguson 3060

Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D

Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går til helvette med de dysene der på grunn av at de originale er sidestilt so grader til høyre!

kammen er altfor stor ta vinkelsliperen og fil litt på knastene.

 

Du er jo en stor forbanna klovn!

 

Finnes det noen mer seriøse svar?

 

Mvh

Gunnar

Bodø

:volvsmile

*83 Volvo 240 B21a

*90 Massey Ferguson 3060

Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D

Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

k/h er vel mer egnet til grom sugemotor :-)

A / VX / VX3 funker vel på turbo.

 

IPD har også en turbokam m. just drev, toppdekselpakning og nye tetninger fremme og bak, til nette sum av 310 dollars (+ en formue i frakt ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justerbart og justerbart... Må jo demontere det for å "justere" om da det er ett vanlig drev med flere spor til stiften i kammen.

 

Jeg syns K kam funka kalas på turbo jeg men, så ser ikke helt poenget med å sette inn en slappere kam.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mange som bruker K-kam i oppsett fra 220-250hk og oppover..

Blir litt slapp i bunn, men fin sprut oppi registeret.. Finfin kam til turbotrim..

[-]95`Volvo 940 LT, Bruksvogn..

[-]88`Volvo 240GLE, Sladdeprosjekt

[x]90`Volvo 245GL, Vinterbil.. Solgt

[x]75`Volvo 242L, Solgt

[X]86`Volvo 740GL Hugget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det på min i fjor.

Std FT motor med T3 cosworth turbo, K kam, alu ic, 3 toms eksos, porta 940 grenrør, 610cc dyser og 3,5 toms LMM.

Den syns jeg dro helt greit opp til da turboen begynte å lade, også hang den med helt til sperra. Finfin kam for herjing og sluring.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår