slitenvolvo Skrevet Mai 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2008 Noen som har erfaringer med å kjøre e85 på b230a'en? Finnes det eventuelt ferdig-lagde forgasser-nåler som kan brukes til dette? Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2008 Er neppe noe problem å klare å få ut 30% mer bensin med gasser(e) :-) men du tjener 0 effekt uten tenningsmod også da ;) Samt husk du har ingen kontroll i form av bankesensor, tenningsjustering, lambdasensor, o.l., så det er jo større sjanse for ras. Men til gjengjeld, er jo en b230a verdt lommerusk. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Mai 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2008 Er neppe noe problem å klare å få ut 30% mer bensin med gasser(e) :-) men du tjener 0 effekt uten tenningsmod også da ;) Samt husk du har ingen kontroll i form av bankesensor, tenningsjustering, lambdasensor, o.l., så det er jo større sjanse for ras. Men til gjengjeld, er jo en b230a verdt lommerusk. Heh, klarer neppe å rase en b230a pga for mager blanding. Motoren vil fuske noe helt for jævlig under akselerasjon lenge før man når smertegrensen. Er ikke ute etter effekt, men 8.63 * 1.3 = 11.21 som fremdeles er mindre enn de 13-14kr som 95oktan koster i Tromsø. Problemet er at jeg vil ha fetere blanding hele veien i registeret og ikke bare på tomgang, så det blir feil å justere på co-skruen. Og jeg kan heller ikke borre opp munnstykket uten at det blir for fet blanding på full og delgass. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Mai 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2008 Jeg ville IKKE ha brukt e85 på en b230a. Årsak, membranen i gasseren tåler neppe alkoholen, bensinpumpen din tåler det nok dårlig +++. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Mai 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2008 Jeg ville IKKE ha brukt e85 på en b230a. Årsak, membranen i gasseren tåler neppe alkoholen, bensinpumpen din tåler det nok dårlig +++. Det driter jeg i. Har en eske med bensinpumper, og membranet koster hele 15kr :) Membranet blir vel heller aldri i direkte kontakt med bensinen/alkoholen. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikkan Skrevet Mai 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2008 Ligger en liten guide om hvordan man sliper nåla hos etanol.nu forumet. Inkludert "kalkulator" for diameteren til dyser osv til andre forgassertyper. Flere som har gjort det samme uten problemer på samme motor. Velegnet for konvertering har vel vært konklusjonen. Ligger masse tips der. Siter '76 245 "Grønne lynet" '82 245 '85 245 "Mjølner" '64 DKW F11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Mai 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2008 Det driter jeg i. Har en eske med bensinpumper, og membranet koster hele 15kr :) Membranet blir vel heller aldri i direkte kontakt med bensinen/alkoholen. Skal sies at det kun er teorier fra min side! :P Kjør på, og hold oss oppdatert! ;) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Mai 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2008 Ligger en liten guide om hvordan man sliper nåla hos etanol.nu forumet. Inkludert "kalkulator" for diameteren til dyser osv til andre forgassertyper. Flere som har gjort det samme uten problemer på samme motor. Velegnet for konvertering har vel vært konklusjonen. Ligger masse tips der. Takk for tipset. Skal prøve meg litt fram og slipe til en ekstra nål jeg har liggende. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Veritas- Skrevet Mai 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2008 Vil ha full rapport når du er ferdig :) Siter '83 240GL Solgt! Veritas' '75 242 L Solgt! -Veritas-: '76 Volvo 242 L Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Mai 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2008 Mulig du kan få tak i nåler som er ferdig tilpasset E85 også: http://etanol.nu/forumrecover/viewtopic.php?t=145 Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Mai 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2008 Mulig du kan få tak i nåler som er ferdig tilpasset E85 også:http://etanol.nu/forumrecover/viewtopic.php?t=145 Takk for tipset :) Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Juni 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2008 Kjørte tanken nesten tom, og hadde på 10l med e85. Etter å ha kjørt en stund gikk tomgangen opp en del, og bilen ble lite medgjørlig på lavt turtall. Skrudde så ut blandingskruen 3 runder, og da gikk bilen tålelig ok, selv om den manglet litt futt på lavt turtall. Kaldstart er fremdeles noe dritt, da tomgangen er altfor høy med choke på, og bilen må ha litt choke på helt til motoren er gjennomvarm. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.