Gå til innhold

e85 på b230a

Ranger emnet


slitenvolvo

Anbefalte innlegg

Er neppe noe problem å klare å få ut 30% mer bensin med gasser(e) :-) men du tjener 0 effekt uten tenningsmod også da ;)

 

Samt husk du har ingen kontroll i form av bankesensor, tenningsjustering, lambdasensor, o.l., så det er jo større sjanse for ras. Men til gjengjeld, er jo en b230a verdt lommerusk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er neppe noe problem å klare å få ut 30% mer bensin med gasser(e) :-) men du tjener 0 effekt uten tenningsmod også da ;)

 

Samt husk du har ingen kontroll i form av bankesensor, tenningsjustering, lambdasensor, o.l., så det er jo større sjanse for ras. Men til gjengjeld, er jo en b230a verdt lommerusk.

 

Heh, klarer neppe å rase en b230a pga for mager blanding. Motoren vil fuske noe helt for jævlig under akselerasjon lenge før man når smertegrensen.

 

Er ikke ute etter effekt, men 8.63 * 1.3 = 11.21 som fremdeles er mindre enn de 13-14kr som 95oktan koster i Tromsø.

 

Problemet er at jeg vil ha fetere blanding hele veien i registeret og ikke bare på tomgang, så det blir feil å justere på co-skruen. Og jeg kan heller ikke borre opp munnstykket uten at det blir for fet blanding på full og delgass.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville IKKE ha brukt e85 på en b230a. Årsak, membranen i gasseren tåler neppe alkoholen, bensinpumpen din tåler det nok dårlig +++.

 

Det driter jeg i. Har en eske med bensinpumper, og membranet koster hele 15kr :)

 

Membranet blir vel heller aldri i direkte kontakt med bensinen/alkoholen.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger en liten guide om hvordan man sliper nåla hos etanol.nu forumet. Inkludert "kalkulator" for diameteren til dyser osv til andre forgassertyper. Flere som har gjort det samme uten problemer på samme motor. Velegnet for konvertering har vel vært konklusjonen. Ligger masse tips der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det driter jeg i. Har en eske med bensinpumper, og membranet koster hele 15kr :)

 

Membranet blir vel heller aldri i direkte kontakt med bensinen/alkoholen.

 

Skal sies at det kun er teorier fra min side! :P Kjør på, og hold oss oppdatert! ;)

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger en liten guide om hvordan man sliper nåla hos etanol.nu forumet. Inkludert "kalkulator" for diameteren til dyser osv til andre forgassertyper. Flere som har gjort det samme uten problemer på samme motor. Velegnet for konvertering har vel vært konklusjonen. Ligger masse tips der.

 

Takk for tipset. Skal prøve meg litt fram og slipe til en ekstra nål jeg har liggende.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kjørte tanken nesten tom, og hadde på 10l med e85. Etter å ha kjørt en stund gikk tomgangen opp en del, og bilen ble lite medgjørlig på lavt turtall. Skrudde så ut blandingskruen 3 runder, og da gikk bilen tålelig ok, selv om den manglet litt futt på lavt turtall.

 

Kaldstart er fremdeles noe dritt, da tomgangen er altfor høy med choke på, og bilen må ha litt choke på helt til motoren er gjennomvarm.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår