Gå til innhold

Skifte plugger på bora 2000, hvordan?

Ranger emnet


vidarv

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med hvordan man skifter plugger på en slik bil og kan gi en kort forklaring på hvordan, evt vet om en plass på nettet hvor det står beskrevet.

 

Har problemer med motoren fjusker på tomgang og i pådrag når jeg kjører i 60-80 km/t ... spesielt i oppoverbakker... da rykker det fælt og det virker som om motoren er i ferd med å stoppe opp og kveles. Har mistanke om at det kan være pluggene som har begynnt å bli slitne, evt at bare en eller 2 av dem?...

 

Har hatt bilen på møller og de har ikke funne ut hva feilen er, fant ingen feilkoder i når de kjørte analyse, og heler ingen lamper på dashbordet lyser. Dvs her om dagen lyste Check engine tegnet i noen timer, men så forsvant det igjen. (det gule lyset av en motor med et lyntegn over)... Noen som har den minste anelse om hva problemet mitt kan være? bilen er kjørt 84000km... er usikker på når pluggene ble skiftet sist, men tror de kan være kjørt i 20-25 000 km. (men Møller bilverksted sier at de bør holde i ca 50 000km)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med hvordan man skifter plugger på en slik bil og kan gi en kort forklaring på hvordan, evt vet om en plass på nettet hvor det står beskrevet.

 

Har problemer med motoren fjusker på tomgang og i pådrag når jeg kjører i 60-80 km/t ... spesielt i oppoverbakker... da rykker det fælt og det virker som om motoren er i ferd med å stoppe opp og kveles. Har mistanke om at det kan være pluggene som har begynnt å bli slitne, evt at bare en eller 2 av dem?...

 

Har hatt bilen på møller og de har ikke funne ut hva feilen er, fant ingen feilkoder i når de kjørte analyse, og heler ingen lamper på dashbordet lyser. Dvs her om dagen lyste Check engine tegnet i noen timer, men så forsvant det igjen. (det gule lyset av en motor med et lyntegn over)... Noen som har den minste anelse om hva problemet mitt kan være? bilen er kjørt 84000km... er usikker på når pluggene ble skiftet sist, men tror de kan være kjørt i 20-25 000 km. (men Møller bilverksted sier at de bør holde i ca 50 000km)

 

 

Halla!

Har du bensin eller diesel? har du bensin så kan jeg hjelpe deg. har en 1.6.

Ta av motordeksel og det dekslet helt fremmerst mot grillen. skru av innsuget og du kommer til pluggene. enkelt som bare d.

har du diesel så har jeg ingen aning..hehe.. håper dette var til hjelp.

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo ganske tydelig fram at han har bensin da... men men.

Sant som det blir nevnt ta av motorplastdekslene så kommer du glatt frem til pluggene,er ikke nødvendig å skru av innsug! mye mye mye ekstra arbeid!!!!! pluggnøkkel,forlenger og muligens et ledd er det som trengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...

Jeg tror ikke det er colien eller plugger som er hovedproblemet.

Ville heller mistenke noe falsk luft til innsug, eller noe problemer med LMM eller Lambda.

Problemer med disse sensorene kan oftest avdekkes med å lese ut feilkoder.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår