Leoon Skrevet Mai 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2008 1998 Audi A6 - med triptronic men hva mener dere om biler som har det. Jeg har en A4 men vanlig manual gir nå men ser nå etter en ny bil og virker som en bil som har en mix mellom manual og automatgir hørtes veldig avslappende ut og har egentlig bare kjørt automatgir for mange mange år siden og tror jeg likte det. Hva synes dere om bilen ifra linken? Hvis noen lurer så har jeg svært liten peiling på bil generelt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet Mai 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2008 Sånn i utgangspunktet må jeg si at 2.4 er muligens den tristeste motoren jeg har prøvd i noen Audi. Men hvis du har slått deg til ro med den motoren, er jo tiptronic behagelig :) Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leoon Skrevet Mai 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2008 Har du noe positivt/negativt å si om selve tiptronic? Har en A4 1.6 nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saga25 Skrevet Mai 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2008 Jeg har en A6 2,4 avant (165 hk) med tiptronic og quattro. Selv om den ikke er noen racerbil så synes jeg heller ikke det er spesielt kjedelig. Med manuell gear så er den oppgitt til 0-100 på noe og 9 sek mens det var noe og 10 sek med automat og quattro. Merker godt at motoren krafter bra ved gasspådrag mellom 70-100 (forbikjøringer o.l.) og at den drar bra videre oppover. Tiptronicen er utrolig god å kjøre. Selv kjører jeg den mest i drive og bruker mest gearvelgeren i tiptronicen til å bremse med i bratte nedoverbakker da spesielt når jeg kjører med henger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leoon Skrevet Mai 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2008 nvm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VeGGiz Skrevet Mai 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2008 Lest her at mange har hatt problemer med automatgiren på sine audier, men er det med multitronic, og ikke tiptronic? Tiptronic er "feilfri", og til å anbefale? Siter R-line 19 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet Mai 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2008 Tiptronic blir vel evt trøblete ved momentsterke motorer som chippes, og hvis girkassene IKKE følges opp med oljeskift og filterbytte. Sistnevnte tror jeg kan gjøre MYE for mange Audi med slik girkasse, så på en 2.4 ville jeg nok ikke engste meg unødig mye. Dog synes jeg og at 2.4 er litt for slapp, og i kombinasjon med tiptronic ikke en vinner. Men kommer jo helt an på, synes du A4 1.6en din tjener deg godt nok er 2.4tip en oppgradering. Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg