Gå til innhold

Hjelp! det siiger luft ut av dekket!

Ranger emnet

Bambozle

Anbefalte innlegg

Jeg ser du har et "bankelodd" på det siste bildet. På jobb har jeg opplevd at dette loddet kan føre til lekkasje på noen dekk/felger.

Da fjernet jeg loddet og balanserte felgen med limelodd istedet.

Det er bare en tanke :)

tok det av nå, hehe .. :p men hvor sikker er du ? på at det er årsaken ? kan ikke vente 1 uke så finne ut når jeg er på ferie ;b har alt verktøy osv.. her :p å hvis jeg må ha dekk, får jeg dem for 400 kroner stykket.. :p

å da tar det litt tid og motta :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Jeg ser du har et "bankelodd" på det siste bildet. På jobb har jeg opplevd at dette loddet kan føre til lekkasje på noen dekk/felger.

Da fjernet jeg loddet og balanserte felgen med limelodd istedet.

Det er bare en tanke :)

på bildet ser det ut som denne felgen klarer seg med slike lodd uten lekkasje, jeg vil tippe at det er en produksjonslapp på felghornet som er synderen her.

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uansett, er dette mulig og fikse? eller er jeg nødt til og få ny felg? eller hva? hvis det er felghornet?

hvordan kan jeg være sikker på det?

nei du trenger ikke ny felg, men du må vaske o pelle bort det merket som er der, hvis det er årsaken

prøv med dekktett på boks... slik du kjøper på bensinstsjonen...

hvis det ikke lekker ifra slitebanen på dekket så gjør ikke det noe annet enn å lage en helvettes jobb for de som skal legge om dekk neste gang!

og det er ikke populært med slikt skvip på en omleggingsmaskin til ca 30-70000kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så du mener jeg skal ta av dekket og se inni felgen? og eventuelt rense felghorna? osv?

hvis du drar en jekkestropp rundt slitebanen på dekket, og så strammer du dekket, så ser du med engang hvor det da lekker når hjulet har belastning...

men du må jo da ha ett stort karr å ha dekket oppi for å se bobler (badekar er undervurdert som ett feilsøkings verktøy)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du drar en jekkestropp rundt slitebanen på dekket, og så strammer du dekket, så ser du med engang hvor det da lekker når hjulet har belastning...

men du må jo da ha ett stort karr å ha dekket oppi for å se bobler (badekar er undervurdert som ett feilsøkings verktøy)

genious !!! ;D

det skal jeg gjøre:)

må vente til jeg er aleine hjemme xD folka klikker:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så fremst du ikke vasker blokka di i oppvaskmaskinen så skal de ikke klage...

da har ikke du bodd hos en lesbisk tante, det anbefales ikke. jeg får kjeft for og ha subkassa mi inne pga bagasjen min er ødelagt...

det sier vel sitt?

å subkassa mi er vel ikke møkkete i forhold til dekket? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror jeg akkurat fant feilen!

gikk ut for og se på felgen, og så bakpå felgen at den ikke er helt rund... det er en bulk.. kan se på det siste bildet jeg la ut, men er ikke så lett å se. nå vet ikke jeg om DET er feilen.. men den bulken hører ikke hjemme der!

hva kan jeg gjøremed den ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror jeg akkurat fant feilen!

gikk ut for og se på felgen, og så bakpå felgen at den ikke er helt rund... det er en bulk.. kan se på det siste bildet jeg la ut, men er ikke så lett å se. nå vet ikke jeg om DET er feilen.. men den bulken hører ikke hjemme der!

hva kan jeg gjøremed den ?

ta ett bilde av størrelsen på den, men mest sannsynlig så slipper du å bruke badekaret idag.

hvis det er den som forårsaker lekkasje så må felgen enten rettes eller skiftes

Lenke til kommentar
Del på andre sider