quackyo Skrevet Mai 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2008 Låner for tiden en bil med DEFA-alarm i. Vi har et par steder her i byen hvor det er et kjent problem at folk ikke får deaktivert alarmene sine (utenfor butikker o.l.), og her sliter jeg selvfølgelig. Problemet nå er at samme problemet har oppstått i parkeringskjelleren min. I dag morges stod jeg i 8 minutter og trykket før den plutselig åpnet seg. Utenfor jobb virket alt fint (også på LANG avstand). Batterier i fjernkontroll er nye, og har også forsøkt å bytte enda en gang. Problemet må altså være noen signaler "i lufta" som kødder det til. Uansett.... Alarmen er desverre selvaktiverende, så hvis jeg låser med nøkkel aktiveres den likevel etter xx sekunder. Finnes det noen måte å deaktivere dette på? Eventuelt, kan jeg ta sikringen til hele anlegget? Og isåfall, hvor ligger denne (normalt) ? Det beste hadde selvfølgelig vært om jeg kunne deaktivert alarmbiten men beholdt fjernkontrollen til sentrallås. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet Mai 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2008 om du tar sikringen funker ingenting. Du må koble deg forbi startsperra, kappe av sirena, så funker den fint som sentrallås. Men spørs hvilken alarm serie du har, og biltype Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Mai 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2008 Prøvd med en annen kontroll? En av kontrollene til DEFA alarmen på bilen til morra mi er selv-utladenede, og tar fint knekken på et nytt batteri på en uke. den andre derimot, fungerer knall. Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quackyo Skrevet Mai 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2008 Har ikke prøvd med annen fjernkontroll, men som sagt så fungerer den fint om jeg bare kommer meg ut av bygningen så det er IKKE det at batteriet er tomt desverre. Er det ingen måte jeg kan få slått hele greiene av uten å kople noe fysisk? Låner som sagt bare bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quackyo Skrevet Juni 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2008 Ingen som har noe godt forslag? Er det virkelig ikke mulig å la være å bruke alarmen så lenge den er montert i bilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennet Skrevet Juni 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2008 Det gjelder ikke bare Defa alarmer som sliter med å reagere om det er noe "kraftigere" "sendeapparat" i nærheten. Vet at når jeg bruker fjernkontrollen på lastebilen på jobben så er det ytterst få som får låst opp bilene sine ved å bruker fjernkontrollen på nøkkelen eller alarmknappen. Dette gjelder også orginalnøkler til de fleste bilmerker Du får undersøke om det er noe i garasjen som forstyrrer signalene dine og om det er andre der som sliter med det samme. Er ikke noe problem å få kobla ut alarmen og forbi startssperra til defa. I værstefall kan du dra til defa og få dem til å teste systemet ditt for å se etter at alt fungerer som det skal. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorForumregler!Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quackyo Skrevet Juni 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2008 fant monteringsmanual og fikk programmert den om, slått av "passiv alarm-aktivering" slik at hvis jeg låser med nøkkel så går ikke alarmjævelen på av seg selv etter 60 sek. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frober Skrevet Juni 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2009 Har en 10 år gammel A3 med Defa 800 alarm. I samfulle 10 år har denne alarmen hatt overraskende merkelig oppførsel. Det siste den har funnet på nå er at når jeg trykker på B-knappen for å låse opp, går samtidig viduene ned i 1/2-åpen stilling! Jeg har ikke programmert dette inn, og såvidt jeg vet skal denne tilleggsfunksjonen ikke være mulig med den type fjernkontroll (1:1). Det er, ifølge bruksanvisningen, mulig å legge inn en komfortfunksjon som lukker vinduene ved å trykke lenge på A-knappen, men ikke åpning! For litt siden fant den plutselig ut at det var like godt å aktivere alarmen ca 12 sek. etter at vi forlot bilen uten å trykke poå A-knappen for aktivering. Dette fant jeg ut av i bruksanvisningen og klarte å fjerne denne tåpelige funksjonen. Men denne med at vinduene åpnes ved deaktivering og opplåsing av dører, den klarer jeg ikke! Ellers er alarmen uhyre følsom for feil i tørt kaldt vær når en passerer under kraftledninger. Da må jeg frakople batteriet i ca 2 minutter for å resette systemet. Ser at mange har problemer med Defa. Tror det kommer av alle "features" som en på død og liv skal bygge inn i systemet + at denne linken mellom fjernkontoll-kontrollenhet-sentallåssystem-startsperre ikke er helt enkel å gjøre failproof... Jeg skal iallefall aldri ha en slik alarm i min neste bil! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorna Skrevet Juni 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2009 Låner for tiden en bil med DEFA-alarm i. Vi har et par steder her i byen hvor det er et kjent problem at folk ikke får deaktivert alarmene sine (utenfor butikker o.l.), og her sliter jeg selvfølgelig. Problemet nå er at samme problemet har oppstått i parkeringskjelleren min. I dag morges stod jeg i 8 minutter og trykket før den plutselig åpnet seg. Utenfor jobb virket alt fint (også på LANG avstand).Batterier i fjernkontroll er nye, og har også forsøkt å bytte enda en gang. Problemet må altså være noen signaler "i lufta" som kødder det til. Uansett.... Alarmen er desverre selvaktiverende, så hvis jeg låser med nøkkel aktiveres den likevel etter xx sekunder. Finnes det noen måte å deaktivere dette på? Eventuelt, kan jeg ta sikringen til hele anlegget? Og isåfall, hvor ligger denne (normalt) ? Det beste hadde selvfølgelig vært om jeg kunne deaktivert alarmbiten men beholdt fjernkontrollen til sentrallås. Har hatt 2 Defa alarmer med lignende problem. Første gang var det en dårlig lodding i selve alarmboksen og andre gang måtte boksen byttes (kortslutning el.) Kom deg til et verksted eller noen som kan fikse/bytte dette for deg. Mine erfaringer med DEFA er ikke de beste, men jeg har kanskje bare vært uheldig. Pass iallefall på at du har nødkoden til alarmen med deg og vet hvordan du skal koble ut alarmen, hvis den svikter. Ellers kan du bli stående og ikke komme av flekken. Det reddet meg den ene gangen.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg