Gå til innhold

Tips til komplimentering av basskasse?

Ranger emnet

sirolsen84

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg en 12" subbwoofer og lagt planer for en basskasse. Jeg har egentlig planer om å sparkle kassen og lakke den for så å lakke et motiv på siden. Er dette upraktisk på noen måte? Er det best å kle kassen inn med filt? Spør siden jeg aldri har sett en lakket kasse..

Og hva med innmaten? Dette er en portet kasse, burde jeg kle den innvendig også?

Subben vil drives av en 1f kondensator og en 800W forsterker.

Live for nothing or die for something

Fiat Punto GT;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som er best kommer an på dine egne ferdigheter. Å kle kassa med filt dekker over eventuelle feil og "helligdager", sparkling og lakking er mer nådeløst på det viset. Med nok sparkel skjuler man jo endel, men husk at det skal være STRØKENT før du lakker, for når lakken er på blir det meste synlig. Du kan jo øve deg på noe for å se hvordan det er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hehe. Dette har eg altså fått pinlig erfare. Sparklet litt på den andre bilen min, så gadd eg ikke mer, syns det så greit ut, men lakken avslørte stygge feil:P Skal legge litt mer arbeid ned i denne.

Nytt spm: MDF-platene må altså forbores. Dette innebærer at jeg borer små hull og skrur nedi treskruer med større diameter etterpå ikke sant? Har også hørt at det skal en del skruer til. Videre har jeg planlagt å kjøpe dempemateriale på bilema og tette skjøter med sikaflex. Håper det er fornuftig.

Skal også stjele logoen din epifant og lakke den på sida:D Legger seff til "unto" og gt.

Fiat Punto GT;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forborres med et bor som er mindre en "kjernen" på skruen ja. Om du vil kan du også bruke et 6-7mm bor og borre 3-4 mm inn i plate for å forsenke skruene. Enklere å sparkle over hullene etterpå enn å skulle skjule et skruehode som stikker litt for langt ut :)

Dempemateriale er ikke nødvendig, men du må nesten høre deg frem til hva du mener er best. Bruk i hvert fall dempe"ullen", de sorte eggekartong-skumplatene demper svært lite under 500 hz.

Ang. avataren min:

- Abarthbadges

- Italia Jidosha Zakkaten

03_02_A5A018_13_01.jpeg03_02_A5A018_13_02.jpeg

Alt av merker, dekaler, tilbehør osv ;)

EDIT: ikke bruk lakk, da kan du slite med å få solgt bilen om ingen potensielle kjøpere liker motivet... Last heller ned motivet i .EPS-format, ta det med til et bildekorfirma og få dem til å skjære det ut i selvklebende folie (børstet alu, krom, blå refleksfolie, nesten alt er mulig med folie). Koster sannsynligvis 1000-1500 kroner per side, og kan plukkes av igjen på 15 minutter vha en hårføner ;)

- "Punto" i EPS-format

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess, hadde faktisk tenkt til å forbore med en diameter som passer skruehodene fordi jeg har skråkanter:)

Godt du sa dette med ullen, hadde tenkt til å kjøpe eggekartongen.

Mine "eksperter" strides om koblingen fra CD-spiller til forsterker derimot. Jeg har en 4 kanals forsterker, han ene mener at jeg skal ta de to RCA-signalkablene som kommer fra CD-spilleren og "splitte" de med en Y-kobling på hver, slik at CD-spilleren er koblet i alle 4 kanalene. Dette mener han andre en BS og at jeg vil halvere effekten på denne måten. Hva er rett?

PS! Takk for sidene Epifant, har letet meg halvt ihjel etter skilt og spesielt akkurat det puntoskiltet;) Dette med klebende motiv må tas til vurdering, men hørtes vel dyrt ut for så lite...

Fiat Punto GT;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du mener, er at du skal kople to røde og to hvite ledninger på forsterkeren, selv om spilleren din bare har en linjeutgang? Hva skal du drive med firekanaleren da? Og hvordan skal det koples? Jeg har koplet slik kompisen din sa, men jeg har brokoplet firekanaleren min til stereo, så måtte gjøre slik for å få faktisk stereo i høytalerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider