Gå til innhold

Skal på teknisk kontroll med vectra 2000 med turbo motor?

Ranger emnet

c20let2k

Anbefalte innlegg

Heisann, skal kjøpe en bil som prosjekt av en kamerat av meg.

Bilen er en Opel vectra 2000 med vectra turbo motor (c20let).

Han ble stoppa i teknisk kontroll for litt siden der de skrev mangellapp på:

Klistremerker i rutene på bilen, godkjenning av senkesett, om dekkdimmensjon er lovlig (den er lovlig 0.21% avvik) og de ville se på motoren.

Har papirer på senkesett og merkene i ruta er fjernet så det er vel heller ingen problem.

Angående motoren, tenkte og skru av turbo og intercooler og dette, sette på grenrør fra den orginale 2.0 16v motoren, samt innsug osv, da ser det helt 100% ut som en vanlig c20xe motor som det skal være i bilen.

Går jo noe dårligere selvfølgelig men..

Hvordan tror dere dette kan gå?

Bør jeg skru tilbake den orginale motoren eller funker det på min måte tror dere?

Takker for svar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok å funke planen din, men vil du ikke få et helt på ræva blandingsforhold? De blir nok å legge merke til noe om du såvidt klarer å kjøre med bilen og det spruter bensin ut av eksosen :P

( x ) Subaru Impreza GT 94/99

( x ) Nissan 200sx s14a 97

( x ) Nissan 200sx s13 90' Steg 3

+diverse andre vinterbiler ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd det du skal til nå.. Hadde en volvo turbomotor med forgasser.. Når jeg tok av turboen ble det helt rart å kjøre.. Måtte ned i 1.gir i de minste bakkene selv på lavt turtall at turboen ikke hadde kommet til å lada uans.. :p

menmen.. er jo bare å prøve..?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gammal volvo motor med forgasser blir noe annet.

Jeg har ingenting ladetrykk uansett når jeg kjører etter veiene helt rolig.

Men det er ikke helt saken :D

Lurte mer på om hvor nøye BT kan være? Begynner og se på motornummer osv?

Motorene ser jo identisk ut, utvendig, når turbo og intercooler og smått tilbehør er borte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel strengt tatt ikke noe som heter at motornr stemmer overens med bilens chassinr, i såfall så er det mange som har gjort noe galt..

Står på mangel lappen mener jeg og huske: Godkjenning med motoreffekt eller noe slikt..

Så viser bilen med '150hk' som den liksom skal ha så..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...
Det er ikke mulig kan du si, BT krever dokumentasjon på at karroseriet til vectra som forhjulstrekker tåler 204hk, det er ikke helt likt karroseri på vectra med forhjulsdrift som 4x4, som vectra turbo kun ble levert med.

har vært i samtale med peter brauten, som er lokal forhandler av opel! de sa det samme til meg at jeg ikke fikk godkjent med turbo, men det var for at jeg skulle ta utgangspunkt i en 8 ventiler(c20ne)

hadde jeg tatt en 16ventiler (c20let) hadde det vært greit! men så var det sånn sa de at fwd vectraen har en motor som heter 2,5 V6er, de yter 170 hk, og min lokale opelforhandler sa at så lenge jeg ikke oversteg så my på effektmålinga som igjen måte vises til BT så skulle det gå greit og få det godkjent!

men må så klart skifte bremsene! holder på å sjekke det opp det angående bremsene, for opel forhandleren jeg snakka me sist jeg var i kontakt med dem at 2,5 V6 bremsene og Vectra Turbo bremsene var like store og holdt til 204 hk! så bare å kjøpe nye bremser,spindel/nav,calipere og bremskraft forsterker!

det er det de sa til meg at jeg måtte bytte!

2004 Audi A4 1,8 TQ S-Line

(X) 1990 Opel Vectra 2,0i 8v - prosjekt bil

(X) 1990 Opel Vectra 2,0i 8v CC - vinterbil

(X) 1994 Opel Vectra 2,0i 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider