Gå til innhold

Registerreim røket?

sjurmr

Anbefalte innlegg

Hei,

Hvordan kan man vite om registerreima har røket? Min -97 Honda Accord 1.8iLS starter ikke og skulle vært på 120.000 service for 8.000 km siden :shake

Dette er "konebilen" og kona fikk ikke start på den i går. Jeg fikk starta den igjen i går ettermiddag og den virka da frisk men i dag tidlig var den like død igjen. Tanken er ganske tom, kan det være noe så enkelt som kondens?

Mvh,

Sjur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Hvordan kan man vite om registerreima har røket? Min -97 Honda Accord 1.8iLS starter ikke og skulle vært på 120.000 service for 8.000 km siden :shake

Dette er "konebilen" og kona fikk ikke start på den i går. Jeg fikk starta den igjen i går ettermiddag og den virka da frisk men i dag tidlig var den like død igjen. Tanken er ganske tom, kan det være noe så enkelt som kondens?

Mvh,

Sjur

reg reima har ikke røket, men jeg vil heller tippe kondens hvis bilen har stått lenge

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om regreima er røket kan man se ved å ta av oljepåfyllingslokket å se nedi om ting beveger seg der.. (vel og merke hvis det er overliggende kam på denne).

Men høres ut som om bensinpumpa evt kondens på tanken er problemet.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge den startet igjen KAN IKKE registerreima ha røket. Sjekk som nevnt hovedreléet ditt. Sitter vel oppunder dasjen på førersiden der også. Forholdsvis stort og grått(?). Du kan måle om det gir strøm ut med multimeter. Var ikke ledningskjema til denne på autodatan min, men kanskje noen andre her har eller hør med Honda :)

Denne feilen kan komme og gå. Sjekk dette først :)

2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI

1998 Ford Mondeo 2.0 16v

1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan

1992 Honda Prelude 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tilbakemeldinger. Når jeg kom hjem i går og bilen hadde stått i sola noen timer så starta den etter litt fusking og gikk som ei klokke etter det. Fikk kjørt til bensinstasjonen og tanka, og har ikke mottatt flere klagesamtaler på telefonen siden. Da regner jeg med det ordna seg også for kona :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider