StreetVolvo Skrevet Mai 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2008 Hei. Har nettopp blitt ferdig med min S40 1999 mod. Så har et par spørsmål om tuning. Har en 1.8L, så jeg lurte på om det er mulig å sette inn et nytt luftfilter for å få en litt grommere lyd.Ikke det vanlige luftfilteret som s40 har men feks et sylynderformet ett. Har også lyst til å bytte motor i denne etterhvert, men hvem av t4 motorene burde jeg kjøpre og hvor kan jeg få kjøpt en? :) Et bilde av bilen her foresten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Mai 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2008 Ved et åpent luftfilter vil du få en viss grommere lyd ved pådrag ja :) Sunnere for motoren er det også. Får inn mer luft. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StreetVolvo Skrevet Mai 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2008 Men er det vanskelig å gjøre om? Eller er det piece of cake? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aamodt Skrevet Juni 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2008 Er bare skru ut en skrue på klemma på gamle filteret å "hukke" av festene rundt, jeg har gjort det samme, bare jeg har ikke tatt vekk bunnen av filteret:) kan ta bilder om du vil? Siter s40 powah!^,^ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StreetVolvo Skrevet Juni 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2008 Hadde vært kjempe fint om du kunne gjort det;) Tenkte jeg skulle kjøpe et green cotton luftfilter. Eller er det noen andre bra merker som jeg burde vurdere? Mvh StreetVolvo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aamodt Skrevet Juni 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2008 Skal prøve å få gjort det i morra;) Siter s40 powah!^,^ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StreetVolvo Skrevet Juni 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2008 Kult ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aamodt Skrevet Juni 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2008 Nå har jeg faktisk fått tatt bilde, tok jo ikke mer enn ei uke xD Som du ser har jeg bare "tredd" filteret utenpå den gamle slangen å strammet med ei slangeklemme, har hatt det sånn i over en måned nå å funker konge bra;D Siter s40 powah!^,^ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^celica^ Skrevet Juni 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2008 selger sånne "adapter" på biltema http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=133322 det brukte eg når eg gjorde d på min brors seat, det var hvertfall lett! er du medlem på http://www.x40nordic.com? der står mye info om disse bilene, der anbefaler di hvertfall enten 2.0t el. T4 motor fra 2000modeller, da må du også bytte girkassen! jess ellers var det ein deilig bil, men ein fantastisk farge!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StreetVolvo Skrevet Juni 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2008 Det så det ut som jeg skal klare :) Kjempe fint at du fikk tatt bilde. Skal melde meg inn på x4o nordic ;) Takk for alle svarene. Mvh SteetVolvo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg