Gå til innhold

For høg co på eu

Ranger emnet


Carpo

Anbefalte innlegg

Hei.

Var på eu godkjenning idag. Fikk mangel på for høg co. Har en 92 mod så da er vel kravet 0.30 og katalysator? Bilen min ble målt til 0.48 uten katalysator og 3" jt eksos.

 

Så det jeg må gjøre er vel å bygge på katalysator? Lurer på om jeg skal få tak i en fra 940 med turbo? Tenkte lage et nytt rør som jeg bare bytter ut når jeg skal på eu. Noen andre med bedre forslag?

Carpo

Volvo 240 classic 1992 modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har 940 som jeg tokk eu på for 2 uker sida...co var helt fin...har 3" jt uten kat.....trur ikke katalysator har noe med co å gjøre....er vell bare NOX gasser den fjerner

Volvo 945Lt..

Volvo 745Tic..solgt Volvo 740Gl..vrak

Volvo 740Tic..solgt

Opel Omega 3000..høggd

Opel Omega 3000..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har 940 som jeg tokk eu på for 2 uker sida...co var helt fin...har 3" jt uten kat.....trur ikke katalysator har noe med co å gjøre....er vell bare NOX gasser den fjerner

 

Det hjelper vel å montere kat, var ihvertfall det de sa der jeg tok eu'n

Carpo

Volvo 240 classic 1992 modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hell på noen liter e85 og mål på nytt. Da går du glatt igjennom!

Funka for meg senest idag. CO på 0,2 på en b23e :roll:

 

e85??

 

Er bare det at nå har de hengt seg opp med at jeg må ha kat for det er en 92 modell.

Carpo

Volvo 240 classic 1992 modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e85??

 

Er bare det at nå har de hengt seg opp med at jeg må ha kat for det er en 92 modell.

 

E85 vil gi deg en noe renere blanding ja.. bland i feks 15-20%, resten bf98.

 

Bytt også luftfilter om dette er tett, samt sjekk om klaffen i luftfilterboksen din har hengt seg opp på forvarming (er vanlig at termostaten ryker!).

 

Om den ryker, kan du fjerne hele mekanismen og enten plombere forvarming, eller lede forvarmingsrør til friskluft.

 

Ellers, sjekk plugger, fordeler, fordelerlokk, etc., da dette også kan påvirke motorens effektivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E85 vil gi deg en noe renere blanding ja.. bland i feks 15-20%, resten bf98.

 

Bytt også luftfilter om dette er tett, samt sjekk om klaffen i luftfilterboksen din har hengt seg opp på forvarming (er vanlig at termostaten ryker!).

 

Om den ryker, kan du fjerne hele mekanismen og enten plombere forvarming, eller lede forvarmingsrør til friskluft.

 

Ellers, sjekk plugger, fordeler, fordelerlokk, etc., da dette også kan påvirke motorens effektivitet.

 

Åpent filter og dårlig med forvarming når man har turbomotor da!

Alt av plugger, fordeler, fordelerlokk er rimelig nytt. Jeg måtte montere kat sa han!

Carpo

Volvo 240 classic 1992 modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge boka så må du ha Kat, ja :)

 

Jeg sveisa nylig inn kat på mitt JT3", tok bare den orginale fra f-motoren min og kappa litt innpå, jeg! Funka så fint atte :)

Tviler på at jeg merker noe forskjell i ytelsen uansett, så gir egentlig faan :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpent filter og dårlig med forvarming når man har turbomotor da!

Alt av plugger, fordeler, fordelerlokk er rimelig nytt. Jeg måtte montere kat sa han!

 

somregel er åpent filter = bare varmluft ;)

tipper 90% av de som har konfilter, mangler varmeskjold og friskluftinntak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge boka så må du ha Kat, ja :)

 

Jeg sveisa nylig inn kat på mitt JT3", tok bare den orginale fra f-motoren min og kappa litt innpå, jeg! Funka så fint atte :)

Tviler på at jeg merker noe forskjell i ytelsen uansett, så gir egentlig faan :P

 

Men blir co verdien mindre når jeg har på kat?

Carpo

Volvo 240 classic 1992 modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår