Gå til innhold

Justerbart senkesett

Ranger emnet


Bora2000SR

Anbefalte innlegg

Heisann!!

 

Har noen spm

 

1: noen som har erfaring med at justerbart senkesett går i stykker om man tar av hjelpefjæren for å få senket den nok når man har store hjul?. bunner demperen ved for mye senk eller er demperne laget slik at dette skal gå an?

 

2:hvordan vet man hvor mye bilen er senket egentlig? står ikke noe merking på justeringa liksom.. når fabrikk oppgir f.eks 35mm-65mm senk godkjent men settet går til 110mm max. er 75 mm senk når skruen er justert helt ned med hjelpefjær eller er det 110mm senk når den er helt nedjustert?

 

skalpå hjulstillingskontroll og eu hos biltilsynet om noen mnder så vært kjekt å få justert slik at den er lovlig før evnt kontroll :P hehe

 

Hvordan er det med justeringa bak. for å oppnå max senk bak, må man da ta av justeringsmuttern slik at fjære viler på den sylindren eller tar man vekk hele den justeringsmekanismen? kunne sikkrt tatt vek hele grei å sett selv mn om det er noen som har peiling på dette så har d vært greit å slippe å styre med dette da jeg uansett ikke skal senke den så mye enda da jeg ikke har store hjul enda :)

 

ellers noe tips/triks/info om/med justerbart senk som kan være lkjekt å vite?

 

kom med svar og innspill.. Takker folkens..

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!!

 

Har noen spm

 

1: noen som har erfaring med at justerbart senkesett går i stykker om man tar av hjelpefjæren for å få senket den nok når man har store hjul?. bunner demperen ved for mye senk eller er demperne laget slik at dette skal gå an?

 

2:hvordan vet man hvor mye bilen er senket egentlig? står ikke noe merking på justeringa liksom.. når fabrikk oppgir f.eks 35mm-65mm senk godkjent men settet går til 110mm max. er 75 mm senk når skruen er justert helt ned med hjelpefjær eller er det 110mm senk når den er helt nedjustert?

 

skalpå hjulstillingskontroll og eu hos biltilsynet om noen mnder så vært kjekt å få justert slik at den er lovlig før evnt kontroll :P hehe

 

Hvordan er det med justeringa bak. for å oppnå max senk bak, må man da ta av justeringsmuttern slik at fjære viler på den sylindren eller tar man vekk hele den justeringsmekanismen? kunne sikkrt tatt vek hele grei å sett selv mn om det er noen som har peiling på dette så har d vært greit å slippe å styre med dette da jeg uansett ikke skal senke den så mye enda da jeg ikke har store hjul enda :)

 

ellers noe tips/triks/info om/med justerbart senk som kan være lkjekt å vite?

 

kom med svar og innspill.. Takker folkens..

 

alle budsjett coilovers vil du bånne ved å justere den helt i bånn, man vil også få ekstremt dårlige kjøreegenskaper av å senke den maks. (maks for mange er når det ikke er mer gjenge igjen)

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår