Voøvo740_89 Skrevet Mai 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2008 Heisan Jeg har en 240 med B21ET. Dro på i en oppoverbakke. I det jeg skifter gir så bare dør bilen. Prøver å starte igjen, men ikke noe tein til liv i den. Sjekket coilen å der var det knist. B21ET Haltech F3 datasprut Noen som har vert ute for det samme??? Kjøpte bilen for 2dager siden så jeg er ikke hel inne i hva som er gjort med den. Kanskje noen smarte mennesker her i Østfold som kan titte på den ??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LangFørr Skrevet Mai 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2008 Det kan være tenningsmodulen, falskluft på innsuget,o-ringer i dyser, vakumklokka, div vakum slanger, plugger, fordeler og rotor, plugg lednigner, bensinpumpa, reg reim? kan være så mangt, men sjekk først tennings modulen, jeg bytta alt annet enn tenningsmodulen, og det viste seg at det var den:) Lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Voøvo740_89 Skrevet Mai 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2008 Nå er jeg litt grønn på området skjønner du. Hvor er tenningsmodulen??? Pluggene får gnist. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Mai 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2008 Hvorfor ikke koble til pc'n og se om alt er som det skal? har du gnist så mangler du vel bensin, eller har tenninga helt på jordet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Voøvo740_89 Skrevet Mai 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2008 Får ikke strøm til bensinpumpa. Så den får nok ikke bensin ser det ut til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toroen Skrevet Mai 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2008 sjekka sikinger? finn fram et multimeter og mål om det er brudd i ledningene til bensinpumpa... kan også være pumpe releet som er gåent.... Siter Volvo 244 78mod.. B21et Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Voøvo740_89 Skrevet Mai 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2008 sjekka sikinger? finn fram et multimeter og mål om det er brudd i ledningene til bensinpumpa... kan også være pumpe releet som er gåent.... Har målt og målt. Finnes ikke strøm til bensin pumpa. Har tro på pumpe releet. Får bytte det å se om det blir noe forbedringer. Må bare finne det først. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JEPS Skrevet Mai 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2008 ja, ganske typisk feil, du kan jo "tyvkoble" releet så er du sikker før du kjøper ett nytt! Siter 240 75mod V8 245 76mod TIC B21ET 63 Cadillac deville step in and sitt down, shut up and hold on! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Voøvo740_89 Skrevet Mai 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2008 først må jeg finne hvilket det er :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Voøvo740_89 Skrevet Mai 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2008 I dag koblet jeg opp egen strøm til pumpa å den virker fint, men bilen vil ikke starte for det. Kan det være jernen eller haltechen som har tatt natta??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mai 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2008 Får motoren bensin frem til pluggene, eller stopper det før dysene? Kjør motoren litt på starteren å ta ut en plugg å sjekk om den er våt.. Er den det, får den bensin dit, å du mangler da gnist evt helt feiljustert tenning. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Voøvo740_89 Skrevet Mai 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2008 Får motoren bensin frem til pluggene, eller stopper det før dysene? Kjør motoren litt på starteren å ta ut en plugg å sjekk om den er våt.. Er den det, får den bensin dit, å du mangler da gnist evt helt feiljustert tenning. kommer ikke bensin på pluggene nei, men det kommer fram til dysene virker det som. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Mai 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2008 dysene skal sikkert ha konstant pluss åsså jorder styreneheten d.. sjekk ut dette med å stikk binderser ned i stikket til 1 dyse å se om det blir lys:) omså få programvare til haltechen å kople til en data å les hva bilen mangler:) Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Voøvo740_89 Skrevet Mai 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2008 dysene skal sikkert ha konstant pluss åsså jorder styreneheten d.. sjekk ut dette med å stikk binderser ned i stikket til 1 dyse å se om det blir lys:) omså få programvare til haltechen å kople til en data å les hva bilen mangler:) Hvor i såfal skal det lyse da??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Voøvo740_89 Skrevet Mai 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2008 Nå har jeg målt på alle tenkelige måter jeg kan komme på. Å det finnes ikke noe strøm i de kontaktene som går ned på dysene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg