Gå til innhold

Motorstopp B21ET

Ranger emnet


Voøvo740_89

Anbefalte innlegg

Heisan

 

Jeg har en 240 med B21ET.

Dro på i en oppoverbakke. I det jeg skifter gir så bare dør bilen. Prøver å starte igjen, men ikke noe tein til liv i den. Sjekket coilen å der var det knist.

 

B21ET

Haltech F3 datasprut

 

Noen som har vert ute for det samme??? Kjøpte bilen for 2dager siden så jeg er ikke hel inne i hva som er gjort med den.

 

Kanskje noen smarte mennesker her i Østfold som kan titte på den ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være tenningsmodulen, falskluft på innsuget,o-ringer i dyser, vakumklokka, div vakum slanger, plugger, fordeler og rotor, plugg lednigner, bensinpumpa, reg reim? kan være så mangt, men sjekk først tennings modulen, jeg bytta alt annet enn tenningsmodulen, og det viste seg at det var den:)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekka sikinger? finn fram et multimeter og mål om det er brudd i ledningene til bensinpumpa... kan også være pumpe releet som er gåent....

 

Har målt og målt. Finnes ikke strøm til bensin pumpa.

 

Har tro på pumpe releet. Får bytte det å se om det blir noe forbedringer. Må bare finne det først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får motoren bensin frem til pluggene, eller stopper det før dysene? Kjør motoren litt på starteren å ta ut en plugg å sjekk om den er våt.. Er den det, får den bensin dit, å du mangler da gnist evt helt feiljustert tenning.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får motoren bensin frem til pluggene, eller stopper det før dysene? Kjør motoren litt på starteren å ta ut en plugg å sjekk om den er våt.. Er den det, får den bensin dit, å du mangler da gnist evt helt feiljustert tenning.

 

 

kommer ikke bensin på pluggene nei, men det kommer fram til dysene virker det som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dysene skal sikkert ha konstant pluss åsså jorder styreneheten d.. sjekk ut dette med å stikk binderser ned i stikket til 1 dyse å se om det blir lys:) omså få programvare til haltechen å kople til en data å les hva bilen mangler:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår