Gå til innhold

Høytaler på hattehylla i Opel Vectra Sedan 96 mod. Hjelp! :)

Ranger emnet

kazzkizz

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har tenkt å gå til innkjøp av høytalere på hattehylla. :)

Men trenger litt råd om hvilke dimensjoner som passer, for det er nok litt plassproblem pga metall under hylla.

Om det er plass så har jeg vertfall sett meg ut disse:

FOCAL 165CA1 6,5" 2-veis 60/120 watt

http://www.megabillig.no/index.php?page=produkt&cat1=49&cat2=178&id=1829

Håper på svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg veit det er en "del" av bærende konstruksjon baki på en opel vectra..

Det du kan gjøre er å la hatthylla leve i fred.Og heller bygge en ny hatthylle over den orginale hatthylla.Ta en MDF plate,skjære den etter formen som er baki.Og husk at den nye hatthylla må ha et mellom rom på minst 10-15 cm fra orginal hatthylle.Det er fordi,høytalerne må ha litt luft å trykke ut og det må være litt klaring,sånn at mangnet på høytalerne ikke er i kontakt med metallet under hatthylla.Du MÅ skru den fast da,er ikke noe gøy å få en hatthylle i huet under en brå brems.Og så er det helt opp til deg hvordan type element du vil bruke..Er ikke så veldig oppdatert på merke og pris som før lenger,men kan bygge og har endel smarte ide`r i huet..

Bare å spørre hvis du lurer på noe mer,ok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for godt svar! :)

Det er sikkert åpenlyst, men spørr likevel:

Tenkte du på å montere en hattehylle over den som allerede er der, og elementene på den? Vil ikke det bli ganske høgt opp mot ruta bak eller?

Eller burde jeg tatt ut hele orginalhatthylla, lage en ny i MDF og plassere den litt høyere enn den orginale?

Fikk liksom to ideer, vet ikke hva som er best. Må sjekke ut om det er en grei sak å ta ut hatthylla, så kanskje det er mulig?

Håper på svar, vil gjerne få godlyd i bilen snart :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider