Gå til innhold

Nokia telefon fungerer ikke på bilstereo'n

Ranger emnet

Ottesen

Anbefalte innlegg

Heisann

Har akkurat handlet meg en Mercedes E230, den er det en nokia 5110 eller 6110 i, er også en boks bak cd-spilleren som denne er koblet i. Men noen av ledningene fra den boksen er løse, og jeg skulle gjerne fått den til å fungert. Jeg får/har ikke lyd i bilstereo'n eller høytalerene når jeg skal snakke med noen i telefon... Andre veien fungere det dog, jeg kan bare snakke normalt i bilen så hører dem i telefon meg helt fint.

Hvordan skal telefon være koblet til stereo'n ? Må jeg ha sånn aux-inn ?

mvh en som ikke har noe peiling på dette :D

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok heller høyttalerledningene fra spilleren som skal kobles gjennom den boksen... dét er ihvertfall en mulighet. En annen mulighet er at spilleren kan ha en TelephoneIn-kontakt bakpå. AUX kan du glemme.

Hva slags CD-spiller er dette?

Og har du sett noe firmamerke på BlackBoxen?

Går forøvrig an, såvidt jeg såvidt har begynt å kikke såvidt på, å få en Bluetooth-adapter til de gamle fastmonterte MB-handsfree'ene, så ingen grunn til å rive den ut ennå nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann...

Jeg skal legge ut noen bilder litt senere idag...

Jeg blir ikke klokk på dette, er iallefall ikke noe phone-inn eller noe slik.

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_2907.jpg

IMG_2908.jpg

IMG_2910.jpg

IMG_2911.jpg

På det siste bilde ser du hvordan kablene er, svart ledning fra boksen går inn på jordingsledningen til spilleren, rød til tenning, og blå til antenne... den gule er løs, og det kommer en brun ledning ifra ett eller annet sted i bilen som ikke er koblet til noe...

Skjer ikke no visst jeg kobler brun til gul.

96 Mercedes E230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brrr... ikke koble ledninger av forskjellig farge sammen sånn ut av intet, mye utrivelig som kan skje av slikt.

Den blå skal til TenningsPluss, så handsfree'en fungerer nok nå bare når radioen slås på, og kan overbelaste Antenna-utgangen... den gule fra svartboksen skal til TelephoneMute på radioen, så den pauser når telefonen ringer. Den brune fra bilen må jeg tenke litt på.

Tydeligvis har du den tredje muligheten som nevnt tidligere, med en ekstern høyttaler et eller annet sted i dashbordet. Er nok der det stopper da, siden samtalepartner hører deg. Det er to jackplugger i den boksen med den teipen over, en til mikrofon og en til høyttaler. Sjekk om det kan være ledningsbrudd ved kontakt ved å rugge litt på de under en samtale.

Forøvrig en Bury dette, men litt usikker på om den kan bli konvertert til Bluetooth om det er aktuelt for deg (eller få en holder til en noget nyere telefon...), da må jeg ha et bedre bilde av etiketten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant iallefall ut at visst jeg kobler noen gamle høretelefoner i den jackkoblingen så hører jeg hva folk sier i telefon

96 Mercedes E230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er en normal jack-plugg på den boksa di, så kan du fint plugge kabel fra denne inn i aux på CD-spiller. så at din manglet det, men koster ikke allverden for ny som har det, om du har tenkt på å bytte den ut.
Hvordan skal han da få lyd i høyttalerene, når anlegget Mute'er hver gang telefonen ringer??
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke noe jalla her nei, skal ha det ordentlig. Men likte litt det med aux anyway, mye fordi jeg har lyst på ny spiller :)

Får se hvordan det blir, har lyst på ny spiller fordi den i bilen ikke er noe fin, også hadde jeg kunne tenkt meg ny telefon da den som står der nå ikke vil trykke feks på tallet "3"

96 Mercedes E230

Lenke til kommentar
Del på andre sider