Gå til innhold

Mine feilmeldinger i Vag-com

Ranger emnet


Shyggen

Anbefalte innlegg

Noen som kan hjelpe meg å tyde disse?

 

feilmeldinger:

------------------------------------

VAG-COM Version: Release 409.1-US

 

Chassis Type: 4D - Audi A8 D2

Scan: 01,02,03,08,15,16,17,35,36,37,45,55,56,65,76

-------------------------------------------------------------------------------

Address 01: Engine

Controller: 4D0 907 558 F

Component: 4.2L V8/4V MOTR HS D01

Coding: 04213

Shop #: WSC 00000

1 Fault Found:

17691 - Air Control Valve (N212): Electrical Malfunction

P1283 - 35-00 - -

Readiness: N/A

 

Er dette idle air valve? eller luftmengdemåler?

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 03: ABS Brakes

Controller: 8E0 614 111 M

Component: ABS/EDS 5.3 QUATTRO D11

Coding: 0273004134

Shop #: BB 24302

1 Fault Found:

00285 - ABS Wheel Speed Sensor: Front Right (G45)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

 

Denne har jeg lest om, og er visst vanlig feil på disse..

kortsluttet ledning bak hjulet pga. kontakt med ramma..

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 08: Auto HVAC

Controller: 4D0 820 043 K

Component: D2-KLIMAVOLLAUTOMAT D05

Coding: 00080

Shop #: WSC 02314

8 Faults Found:

00715 - Rear Footwell Vent Positioning Motor (V112)

41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent

01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)

41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent

00716 - Air recirculation Flap Positioning Motor (V113)

41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent

00734 - Potentiometer in Central Vent (G142)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

00722 - Left Center Vent Switch (F183)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

00723 - Right Center Vent Switch (F184)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

01592 - Air Quality Sensor (G238)

57-00 - Electric Circuit Failure

01273 - Fresh Air Blower (V2)

17-00 - Control Difference

 

Her fikk jeg lyst å legge meg ned å grine... hva faen?

hele luft driten gått i lufta.. :)

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 35: Centr. Locks

Controller: 8LO 862 257

Component: ZV-Pumpe, DWA, Funk

Coding: 10184

Shop #: WSC 65535

7 Faults Found:

01367 - Central Locking Pump Run Time Exceeded (Likely Leak)

35-00 - -

01371 - Alarm triggered by Door Contact Switch: Driver's Side

35-00 - -

01372 - Alarm triggered by Door Contact Switch: Passenger Side or Rear

35-00 - -

01374 - Alarm triggered by Terminal 15

35-00 - -

01370 - Alarm triggered by Interior Monitoring

35-00 - -

01369 - Alarm triggered by Hood Switch

35-00 - -

01368 - Alarm triggered by Luggage Compartment Switch

35-00 - -

 

Tydligvis noen lekasje på låsesystemet, fungerer helt fint og er vell et helvette å finne fram til den lekken.. så den får være som den er...

 

Alarm trigger greiene, er dette bare at den føler på di sensorene? eller at alarmen går på di? skjønnte ikke..

trur det må være at di er aktive og klar for alarmering?

 

End --------------------------------------------------------------------------------------------------

 

meget takknemmelig om noen kan hjelpe med dette :)

 

Mvh Raymond Romsdal

Shit happens, ALL the time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første du bør gjør er å renske alle feilmeldinger, for å å sjekke om de dukker opp igjen.

 

Noen som kan hjelpe meg å tyde disse?

 

17691 - Air Control Valve (N212): Electrical Malfunction

P1283 - 35-00 - -

Readiness: N/A

 

Er dette idle air valve? eller luftmengdemåler?

Luftmassemåler er det hvertfall ikke. Litt usikker på hva det er sånn på stående fot.

 

00285 - ABS Wheel Speed Sensor: Front Right (G45)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

 

Denne har jeg lest om, og er visst vanlig feil på disse..

kortsluttet ledning bak hjulet pga. kontakt med ramma..

Gåen ABS-føler, enkelt og greit.

 

00715 - Rear Footwell Vent Positioning Motor (V112)

41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent

01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)

41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent

00716 - Air recirculation Flap Positioning Motor (V113)

41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent

00734 - Potentiometer in Central Vent (G142)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

00722 - Left Center Vent Switch (F183)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

00723 - Right Center Vent Switch (F184)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

01592 - Air Quality Sensor (G238)

57-00 - Electric Circuit Failure

01273 - Fresh Air Blower (V2)

17-00 - Control Difference

 

Her fikk jeg lyst å legge meg ned å grine... hva faen?

hele luft driten gått i lufta.. :)

Kan få litt sånt spesielt hvis du har vært av med batteriet. Anbefaler deg som sagt å tømme minnebanken og sjekke på nytt etter en kjøretur, spesielt når HVAC'en ser ut til å fungere. Hvis du har gammeltypen styringsenhet kan du også lese ut feilkoder direkte fra panelet.

 

01367 - Central Locking Pump Run Time Exceeded (Likely Leak)

35-00 - -

01371 - Alarm triggered by Door Contact Switch: Driver's Side

35-00 - -

01372 - Alarm triggered by Door Contact Switch: Passenger Side or Rear

35-00 - -

01374 - Alarm triggered by Terminal 15

35-00 - -

01370 - Alarm triggered by Interior Monitoring

35-00 - -

01369 - Alarm triggered by Hood Switch

35-00 - -

01368 - Alarm triggered by Luggage Compartment Switch

35-00 - -

 

Tydligvis noen lekasje på låsesystemet, fungerer helt fint og er vell et helvette å finne fram til den lekken.. så den får være som den er...

 

Alarm trigger greiene, er dette bare at den føler på di sensorene? eller at alarmen går på di? skjønnte ikke..

trur det må være at di er aktive og klar for alarmering?

Av en eller annen grunn, har sentrallås-pumpa gått på overtid, og bilen antar at det er pga lekkasje. Hvis du ikke opplever noe problemer med dette, er det nok ikek noe å bry seg om. Resten indikerer at alarmen har blitt utløst av panserbryter, dører har blitt åpent, etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABS følern kommer og går, så dær trur jeg det kan stemme med DIY

http://www.audidiy.com/

 

Har prøvd å slette feilmeldinger.. men, får beskjed at jeg trenger proff kabel da.. :\ pluss at det programmet jeg bruker it er helt på spor :D ;)

 

Har hatt løst batteriet ja... men, vifta mi går litt sånn fra og til.. så lurer på om viftemotoren er kaputtski..

 

Takker for tilbakemeldingen :)

Shit happens, ALL the time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABS følern kommer og går, så dær trur jeg det kan stemme med DIY

http://www.audidiy.com/

 

Har prøvd å slette feilmeldinger.. men, får beskjed at jeg trenger proff kabel da.. :\ pluss at det programmet jeg bruker it er helt på spor :D ;)

 

Har hatt løst batteriet ja... men, vifta mi går litt sånn fra og til.. så lurer på om viftemotoren er kaputtski..

 

Takker for tilbakemeldingen :)

 

Du får svinge innom ett VAG-verksted, tar jo noen sekunder å slette disse.

 

Og ABS-følerne kommer og går i noen måneder før de drar inn årene for godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, leste bare på den loggen på audi forumet.. og feilsymtomet stemmer ganske bra med mine.. så skal skru opp å sjekke om di er slitt ok kommet i kontakt med jord.. ABS følere bruker ikke gå i stykker.. er jo bare en magnetisk sensor.. di bruker å bli full av dritt og da missviser...

 

ABS sensoren bak ga og feilmelding men, denne fikk jeg rengjort å nå er det problemet borte :)

 

er ikke no uber verkmester kar, men har bare sjekka litt rundt :D

 

og forestn, audi hælvette møller.. går fort å slette di ja men, de sku fremdeles ha 500kr for det arbeidet...

Shit happens, ALL the time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, leste bare på den loggen på audi forumet.. og feilsymtomet stemmer ganske bra med mine.. så skal skru opp å sjekke om di er slitt ok kommet i kontakt med jord.. ABS følere bruker ikke gå i stykker.. er jo bare en magnetisk sensor.. di bruker å bli full av dritt og da missviser...

 

ABS sensoren bak ga og feilmelding men, denne fikk jeg rengjort å nå er det problemet borte :)

 

Har hatt samme feil på mine, og den var bare periodisk helt til den plutselig ble konstant. Ledningene var fine, følerne var døde.

 

Skal nå litt til for at de følerne skal klare å slite seg noe særlig, den eneste gjennomføringa er det jo en bra gummikant rundt.

Men er jo verdt ett forsøk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår