Gå til innhold

Gatebilmannen's: 1974 Volvo 242 prosjekt v8 bane/gatebil

Ranger emnet

Gatebilmannen

Anbefalte innlegg

Hvis ikke det er noe spesial-greier du har der, så tror jeg at du vil få problemer med de headersene der... Det er ikke plass til full lengde headers i 240 uten å skjære bort rammevangen

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

det ser ut tell at det kan bli hefti saker detta ;)

Bynte med no lignende med 240'n min men så fant je ut at det var mye bedre å bruke tid på 142'n min istedet, den har samme bakende som 242'n dinn ;) 74 modell

Je har trua på at denna kan bli fin etterhvert :)

Men fins det flere typer R-Sport ratt? jeg har r-sport ratt i 142'n men det er ikke det der :P

1986 Volvo 240 2.3l GLE - 1974 Volvo 142 2.5l TIC (Prosjekt)

1987 Volvo 245 2.3l GL - 1987 Volvo 745 2.3l TIC

1987 Volvo 740 2.3l GL - 1989 Volvo 240 2.3l TIC

1994 Volvo 850 2.5l GLT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke det er noe spesial-greier du har der, så tror jeg at du vil få problemer med de headersene der... Det er ikke plass til full lengde headers i 240 uten å skjære bort rammevangen

Jeg håper de passer iallefall. Ellers så finner jeg ut av noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ser ut tell at det kan bli hefti saker detta ;)

Bynte med no lignende med 240'n min men så fant je ut at det var mye bedre å bruke tid på 142'n min istedet, den har samme bakende som 242'n dinn ;) 74 modell

Je har trua på at denna kan bli fin etterhvert :)

Men fins det flere typer R-Sport ratt? jeg har r-sport ratt i 142'n men det er ikke det der :P

Jeg har trua på at det kan bli bra etterhvert jeg også! Nå har jeg hentet den nye motoren så da blir det saker snart! :-D

Det med rattet så tror jeg det finnes ganske mange forskjellige r-sport ratt, en annen kammerat har ett annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette niboltede rattet til kompisen din er intet mindre enn et Formuling ratt fra åtti/nittitallet en gang. Det skal stå innstøpt Formuling logo i tuteknappen. Slik jeg husker det var det så å si "standardutstyr" i alle Ascona B'er på nittitallet. *mimre*

Angående grillen din kan du jo finne en annen grill med samme profilering på grillristene som du kutter ut og limer eller plastsveiser inn. Søk litt på plastsveis eller sveising av plast så finner du opptil flere tråder om temaet. :thumb

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 1 month later...

Nå skal jeg børste støv fra denne posten!

Det meste av deler er kjøpt og betalt.

B20 motoren forsvant ut av bilen i går kveld, skal få tatt noen bilder. Prøvde med 350 motorfestene og de passet perfekt! :-D

Kommer noen bilder litt senere i dag, må rekke polet! :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det bilde tid!

B20 ute!

123.jpg

bortevekk!

124.jpg

125.jpg

V8 Motorfester Som passet perfekt :-)

126.jpg

127.jpg

Ny motor

128.jpg

129.jpg

130.jpg

Nye griller

131.jpg

Nye felger

132.jpg

Snute panser

133.jpg

Nytt leketøy :-D

134.jpg

Mvh Gatebilmannen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ga du for 305 og hva ga du for 327? Og i hvilken stand er de? Og var begge med gir? Er ikke 305 max du får i 240?

305'en ga jeg 1500 for uten kasse og diverse småplukk på motoren. 327en var så og si komplett så den ga jeg 6000 for med overhalt 350 automatkasse.

Og begge motorene gikk før de ble tatt ut av bil!

Forøvrig så er 305'en til salgs til 1000 kr for den første som henter den! Ellers vil den bli brukt som reserve motor da dette skal bli en bane/gatebil!

Og når det gjelder største motor i 240 så er egentlig 350'en den største, men det begynner og bli vanskelig og få godkjent 350 i dem... 220hk og 320nm er tallene du ikke må overstige om jeg ikke tar helt feil!

Trenger du noe hjelp til og skaffe amerikanske motorer og girkasser så har jeg en kjempe hyggelig kontakt som har en del til salgs!

Mvh Gatebilmannen

Lenke til kommentar
Del på andre sider