lotherington Skrevet Mai 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2008 Hallo. Leser denne artikkelen i vg i dag: Bruk gasspedalen riktig. Ikke ha mer enn en tredjedels trykk på gassen. Ikke sett giret i fri før stans, men la motoren redusere farten på bilen. - Unngå å gå direkte fra gass til brems. - Hold bilen i gir når du bremser. Biler nyere enn 1990-modell har drivstoff-«cut off»-funksjon. Det betyr at når gassen slippes, kuttes drivstoffet. Motoren bruker da mindre enn om den frikobles og dermed går på tomgang. Jeg har golf 2, 1990 modell. Har min bil cut off, eller har den ikke? Hvis den ikke har det er det med andre ord faktisk rimeligere å trille i fri en i femtegir? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HellKicker Skrevet Mai 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2008 dette her lurer jeg også litt på nekter å tro at dem har montert noe cut-off system på de mekaniske/"gode gamle" 2E2 forgasserne, men det skulle ikke forundre meg om de har klart å få til noe slikt på de elektroniske gasserne. velkommen til forummet! Siter Golf 2 1,6L 88. Gamle trofast Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lotherington Skrevet Juni 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2008 Takk for velkomsten, men hva var egentlig svaret ditt?=p Du er usikker selv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HellKicker Skrevet Juni 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2008 Jepp, det vil si at jeg er usikker selv. Det eneste jeg konkluderte med var at det umulig kan være cut-off på de mekaniske forgassermodellene (før monopoint/jet kom, og jeg husker aldri om det var i 1989 eller 1991 :P ) Du kan jo prøve å teste litt og se hva slags resultater du får? Tipper at å følge med på vakuumet når du renner nedover en bakke i fri vs. i gir burde gi deg en pekepinn Siter Golf 2 1,6L 88. Gamle trofast Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Juni 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2008 Jeg tror ikke monojet motorene på Golf2 har bensin cut-off, men jeg har en mistanke om at tilsvarende motortype på Golf3 har det, altså Bosch eller Simos monopoint. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lotherington Skrevet Juni 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2008 Jepp, det vil si at jeg er usikker selv. Det eneste jeg konkluderte med var at det umulig kan være cut-off på de mekaniske forgassermodellene (før monopoint/jet kom, og jeg husker aldri om det var i 1989 eller 1991 :P ) Du kan jo prøve å teste litt og se hva slags resultater du får? Tipper at å følge med på vakuumet når du renner nedover en bakke i fri vs. i gir burde gi deg en pekepinn Kjenner jeg blir litt usikker når du snakker om vakuumet nå...?:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.