Gå til innhold

Cut off

Ranger emnet

lotherington

Anbefalte innlegg

Hallo. Leser denne artikkelen i vg i dag:

Bruk gasspedalen riktig.

Ikke ha mer enn en tredjedels trykk på gassen. Ikke sett giret i fri før stans, men la motoren redusere farten på bilen. - Unngå å gå direkte fra gass til brems. - Hold bilen i gir når du bremser. Biler nyere enn 1990-modell har drivstoff-«cut off»-funksjon. Det betyr at når gassen slippes, kuttes drivstoffet. Motoren bruker da mindre enn om den frikobles og dermed går på tomgang.

Jeg har golf 2, 1990 modell. Har min bil cut off, eller har den ikke?

Hvis den ikke har det er det med andre ord faktisk rimeligere å trille i fri en i femtegir?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det vil si at jeg er usikker selv. Det eneste jeg konkluderte med var at det umulig kan være cut-off på de mekaniske forgassermodellene (før monopoint/jet kom, og jeg husker aldri om det var i 1989 eller 1991 :P )

Du kan jo prøve å teste litt og se hva slags resultater du får? Tipper at å følge med på vakuumet når du renner nedover en bakke i fri vs. i gir burde gi deg en pekepinn

Golf 2 1,6L 88. Gamle trofast

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det vil si at jeg er usikker selv. Det eneste jeg konkluderte med var at det umulig kan være cut-off på de mekaniske forgassermodellene (før monopoint/jet kom, og jeg husker aldri om det var i 1989 eller 1991 :P )

Du kan jo prøve å teste litt og se hva slags resultater du får? Tipper at å følge med på vakuumet når du renner nedover en bakke i fri vs. i gir burde gi deg en pekepinn

Kjenner jeg blir litt usikker når du snakker om vakuumet nå...?:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider