stian90 Skrevet Mai 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2008 Har noen problemer med det elektriske på Scorpioen min. Har ettermontert en del utstyr, bla elektriske speil, vinduer, seter mm. Alt virker topp, bortsett fra de elektriske vinduene og tåkelysa. Alle ledninger er fine, tok ut hver enkelt sikring og multimeteret viste 0v på både tåkelys og el vinduer. Målte også for morro skyld under etter at jeg tok ut ledningene, men fremdeles 0v. Noenganger viste den litt antydning til spenning, men bare rundt 0.14 - 2v i noen sekunder. Kan det ha en sammenheng med at bilen er 14 år gammel, og at mange av "linjene" i sikringsboksen ikke har blitt brukt før nå? (Sikringsboksen er universal, og kabler for det meste lå klart) Hadde også en morsom hendelse for en stund siden at hornet plutselig begynte å gå av seg selv. Mistenker sikringsboksen som har korrodert eller ikke virker helt som den burde. Spørsmålet mitt er da - tror dere at det er sikringsboksen, og er det noe mulighet for å rense denne? F.eks slipe ned alle metallbiter med fint sandpapir? Hvis jeg får avklart det, så skrur jeg ut sikringsboksen og demonterer den i full biter i morgen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
technobreath Skrevet Mai 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2008 prøv å spraye CRC5-56 i kontaktene før du plukker den fra hverandre, men sjansen er vel kanskje stor for at det er en feilkobling en eller annen plass hvis dette er noe du har gjordt selv, uten at jeg vet hvor mye kompetanse du har innenfor området... Uansett... 5-56 har gjordt underverker for meg mer en en gang... Men er det mye irr i koblingene, så må de kanskje pusses... Siter Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil Toyota Carina 2 1986 - Solgt Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian90 Skrevet Mai 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2008 Skal prøve dette først ja. Men er ikke elektrorens bedre? 5-56 er vel olje etter alt jeg vet? Kabler for elektriske speil, vinduer, dørbelysning (på siden i og under døra) mm var lagt opp allerede og sikringene satt i originalt. Så var det da et par ting som ikke virka da.. Men skal prøve litt sånn først ja. Kutter strømmen da, sprayer og venter en stund før jeg prøver? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg