Gå til innhold

Meguiars Cleaner Wax

Ranger emnet

Margido

Anbefalte innlegg

Heisann! Tenkte jeg skulle vaske, polere og gjøre bilen til muttern pen. Har veldig lite erfaring med type voks og generell bilpleie utenom vask av bil samt polering med vanlig voks man kjøper på stasjoner. Kjøpte Meguiars Cleaner Wax samt Gold Class car wash shampoo. Har ingen erfaring hvordan dette brukes, så har jeg forstått dette riktig?

Først skyller jeg av bilen, blander shampooen i vann og vasker bilen, tørker av med skinnfille, også bruker jeg cleaner waxen etterpå? Er den det samme som vanlig voks man polerer med? Synes waxen var så flytende iforhold til de små boksene jeg har brukt tidligere, og i tillegg heter det jo Cleaner Wax. Hjelp meg? :P Etter jeg har hatt på cleaner waxen, skal jeg polere med vanlig voks etterpå? Håper dere skjønner hva jeg mener. Trenger svar rimelig fort siden jeg skal gjøre dette om et par timer :p

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er denne som en vanlig voks? Har en annen vokstype her som er mye hardere som heter Soft Car Wax, men er vel litt jalla. Bare lurer på om det er noe forskjell i bruken av disse.

Flytende er lettere å jobbe med og gir like bra resultat når det kommer til vokser i denne prisklassen.

Cleaner Wax brukes som vanlig voks, men den har rensemidler i seg så det kan være greit å jobbe med jevnt trykk på handa for å få jevnest mulig resultat. Bruk lite, en slik 473ml-flaske skal holde til minst 15-20 poleringer på en vanlig bil. Legger du på for mye tørker det ujevnt og du får skjolder.

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider