Gå til innhold

Trenger hjelp med valg av forsterkere

Ranger emnet

Toby91

Anbefalte innlegg

hei jeg trenger forslag på noen gode forsterkere

trenger 1 monoblokk og 1 2-kanaler.

maks pris tilsammen 6500kr.

takker for hjelp

har sett litt på Dynabel Bf-7501 4998,-

og Dynabel Bf-1502 1498,-

samlet pris 6496,-

Takker for all hjelp

Mitt bilstereo prosjekt

Biler:

Opel Astra G 1999 Stv 1.2L 65 illsinte ponnier.

Opel Corsa B 1994 5dørs 1.4L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rainbow iPaul 2.400 og iPaul DM2000 til 6490,- tilsammen. Og en viftestyringsmodul skal du få med om du skal legge disse under gulvet baki Astra'en, så du slipper modding... ;)

så jo ikke så bra ut dempingsfaktoren i forhold til dynabel forsterkerene men signal/støyforhold var noe bedre på Rainbow forsterkerene

Mitt bilstereo prosjekt

Biler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se noen fortsatt er interessert i teknisk innhold og oppbygging, men å plukke ut og bedømme forsterkere utifra dempingsfaktor og S/N-ratio alene blir litt "feil", mer enn dét som bestemmer sluttresultatet når det gjelder korrekt lydgjengivelse... både Rainbow'ene og dynaBel'ene vil gi høyttalerne dine sitt beste når det gjelder lyd, dynaBel'en vil nok kunne gi mer subwoofer-volum om det er alt du er ute etter.

Og jeg ville egentlig byttet spiller før jeg fortsatte med forsterkerne, så du ihvertfall har en sjanse til å høre forskjell på forsterkerne... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se noen fortsatt er interessert i teknisk innhold og oppbygging, men å plukke ut og bedømme forsterkere utifra dempingsfaktor og S/N-ratio alene blir litt "feil", mer enn dét som bestemmer sluttresultatet når det gjelder korrekt lydgjengivelse... både Rainbow'ene og dynaBel'ene vil gi høyttalerne dine sitt beste når det gjelder lyd, dynaBel'en vil nok kunne gi mer subwoofer-volum om det er alt du er ute etter.

Og jeg ville egentlig byttet spiller før jeg fortsatte med forsterkerne, så du ihvertfall har en sjanse til å høre forskjell på forsterkerne... ;)

skal bytte spiller snart til en av toppmodellene fra alpine eller pioneer

dempingsfaktoren sier jo litt om hvor godt forsterkeren har kontroll over elementet visst jeg ikke tar helt feil.

men ser jo så klart en god del på sikkringene til forsterkeren og hvor mange amperè de trekker.

men du har vel ikke noen bilder av innmaten til Rainbow forsterkerene?

Mitt bilstereo prosjekt

Biler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke glem å bruke ørene her da (dine egne, ikke andres), og stole på hva man hører og om man liker det eller ikke... tekniske data skal ikke bestemme om du liker lyden eller ei, men være et hjelpemiddel på veien for å si det enkelt. Om transistorene i en forsterker kommer fra Sanken eller Motorola er ikke nødvendigvis det som bestemmer hva som blir "best lyd".

Lenke til kommentar
Del på andre sider