Gå til innhold

Trimme s4/s6 med lamda??

Ranger emnet


S6kid

Anbefalte innlegg

Hei har en s6 som har rs2 dyser, rs2 manifoil rs2 luftmengdemåler og kkk26/27 turbo.. det sitter 3" rustfritt ferrita med racecat på den og har 2 lamda sonder på Dp.. Det er orginalt 380 map på den, har handlet med apexi avc-r og apexi Neo som er koblet på orginal hjernen.. funker fett dette.. Problemet er at jeg ikke har kontroll på bensin/luft forholdet og er skeptisk i forhold til at jeg tror den går for magert.. Har ikke sjekket om det er bredbåndslamda som sitter som nr2 på Dp..

 

Dermed har jeg noen spm..

 

Virker det som jeg har for små dyser? Har noen tips til hva jeg burde gjøre for å få oversikt over bensin/luft forholdet.. Holder det med en A/F måler som bare går på "vanlig lamda" verdier? Eller må jeg koste på meg en bredbånsløsning?

 

I og med at jeg kan justere A/F forholdet med Apexi Neon så er det vel kansje å anbefale å bytte til større dyser for så å justere disse ned... contra å tvinge små dyser til å levere mer? Hvordan dyser anbefaler folket? Og finnes det noen "billige og lure løsninger"???

 

Håper Audi folket har noen tips..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter først å fremst å forstå spørsmålet.

 

Først skal du trimme. (i topic)

Så skal du ha air/fuel måler. men har allerede 2 lamdaer på Downpipen.

Hva er dem koblet til da?

 

Kjekt at du har rs2 dyser, hvilken størrelse er dem?

 

Hva er 380 map. 380hk på motoren eller hjul?

Eller er det en betegnelse for et spesielt map jeg ikke vet om.

 

Hva er du egentlig ute etter ?

Sjekke om du har for lite bensin.

Trimme den mer?

 

Ingen problem å hive på for store dyser.

Og justere dem ned om du har mulighet for det.

Men hva er det du skal gjøre.

 

Først sier du at du ikke har kontroll på bensin/luft.

Så sier du at du kan justere det med neo.

 

Snakker litt rundt deg selv.

Audi V8, There is only one.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det tar den:-)

 

For det første vet jeg ikke hvilken størrelse dysene er.

 

For det andre, det sitter to lamdaer på Dp, den ene er ikke koblet til noe, den andre går til hjernen..

Jeg vil ha kontroll på om bilen får for mye eller for lite bensin når jeg justerer trykk opp med boostcontrollen. Det jeg mente med "kontroll" var at jeg ikke vet om den går magert eller ikke.. har muligheten til å justere opp og ned..

 

Ang Chip: det er en ts-racing chip som skal gi 380 hk... om det er på hjulene eller ikke vet jeg ikke. Men antar at de tar utgangspunkt i den høyeste effekten, derav på motoren.

 

Det jeg vil vite er om dysene holder til mere trimm og om jeg må ha meg en bredbåndslamda for å ha bra nok oversikt i forhold til A/f forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg vil vite er om dysene holder til mere trimm og om jeg må ha meg en bredbåndslamda for å ha bra nok oversikt i forhold til A/f forholdet.

 

Når du begynner å justere på den måten bør du alltid ha A/F-måler og bredbåndslambda.

 

Generelt på trimma biler er det en rimelig billig forsikring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg langt fra turbo expert.

Men når du justerer trykke høyere.

 

Så må du vel og kompansere med bensin trykket.

Slik du får nok bensin.

Bensinen må jo ha et vist overtrykk. (trykk kan jeg mye om)

Turbo kan jeg lite om.

 

Hjernen bruker jo luftmassemåleren for å overvåke hvor mye luft som går inn i motoren, og gir bensin deretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja men for å sette det litt på spissen.

Om du lader med 3 bar, og har bensin trykk på 3bar.

 

Kommer ikke bensinen ut.

Bensinen må ha et vist overtrykk for å bli sprutet ut av dysene.

 

Mengden pr luft, reguleres på åpningstiden av dysa.

Men det må jo komme noe ut for at det skal fungere bra.

Ved lavt bensin trykk vil åpnings tiden være lenger.

Og effektiviteten av dysa lavere.

Audi V8, There is only one.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja men for å sette det litt på spissen.

Om du lader med 3 bar, og har bensin trykk på 3bar.

 

Kommer ikke bensinen ut.

Bensinen må ha et vist overtrykk for å bli sprutet ut av dysene.

 

 

Lader du 3 bar med orginal fpr, vil du ha enten 6,8 eller 7 bar trykk på dysen. Bosch anbefaler dog ikke mer enn 5 bar totalt på dysene.

 

Uansett er det dumt å fikle med tillegselektronikk på AAN osv når det er så mye bra chipper ute og går.

 

Bredbåndslambda er uansett en god investering

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så på en turbo bil.

Regulerer "fuel pressure regulator" seg etter turbotrykket, med andre ord?

 

Hvorfor bruker alle så mange forkortelser?

Gjør det bare vanskeligere å lese, når du har turbo IQ = 0

 

Jeg prøver å lære dette her.

Mulig jeg skal sette turbo`r på min.

Audi V8, There is only one.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så på en turbo bil.

Regulerer "fuel pressure regulator" seg etter turbotrykket, med andre ord?

 

Hvorfor bruker alle så mange forkortelser?

Gjør det bare vanskeligere å lese, når du har turbo IQ = 0

 

Jeg prøver å lære dette her.

Mulig jeg skal sette turbo`r på min.

 

bensintrykksregulatoren sitter på innsuget. Mange kutter denne slangen og setter på ett t-ledd for å hente trykk til turbotrykksmåler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår