Gå til innhold

Golf 2, felg o.l

Ranger emnet

eirikvw

Anbefalte innlegg

• Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by eirikvw

Skal kjøpe felg snart til mitt lille vw golf 2 prosjekt, liker Brock sine felger, breie og gode. Hva synes folket er penest, B1 eller B2 modellen? Har B2 som favoritt, men B1 er så tøff og. ET 15 eller ET 30? Noen som har noen andre felgforslag?

Mvh Eirik

MOMO GT2 felger:)

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes B2 modellen er den peneste av de to, men hvorfor ikke kline til med en B4? :D

Det finnes jo mange andre fine felger og det er veldig individuelt hva an synes er bra og ikke. De må jo også stå i stil til bilen. Velg det du synes passer best! Personlig synes jeg OZ Racing har mye fint i katalogen sin :)

1984 Volkswagen Golf GTI

1987 Audi 90 2.2E

1987 Volkswagen Golf 1.8i GL

1981 Volkswagen Golf C

- - -

1986 Volkswagen Golf 1.8 CL (R.I.P.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, hadde vist glet å skrive dim ja, er nok 9 * 16 som er tingen.... og det virker som ET 15 er veien å gå. Lettere å valse og kutte skjerm enn å modifisere på innsiden av hjulbuen, og kappe krengningshemmere. hehe.

Men joda, noen som har erfaring med 9*16 Et15 eller deromkring på golf 2? Planen var ca 60 mm senk, kjøper dempere og fjærer, er dette er håpløst prosjekt, eller kan det gå med vinkelsliper og godvilje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, hadde vist glet å skrive dim ja, er nok 9 * 16 som er tingen.... og det virker som ET 15 er veien å gå. Lettere å valse og kutte skjerm enn å modifisere på innsiden av hjulbuen, og kappe krengningshemmere. hehe.

Men joda, noen som har erfaring med 9*16 Et15 eller deromkring på golf 2? Planen var ca 60 mm senk, kjøper dempere og fjærer, er dette er håpløst prosjekt, eller kan det gå med vinkelsliper og godvilje?

Jeg skal ha 9*16 med ca 70-80mm senking... Driver å modifiserer hjulbuer nå.. Har tatt stikksag og kuttet opp ca 4-5cm på alle hjulbuene.. Innerskjermene foran har jeg kutta inn litt + at hjulbuene bak er poppa fast og "valset" litt med hammer.. :D Har lakerte G60-breddere som skal moddes litt før de skal på... Og da bør det gå bra.... Du bør nok kanskje kappe inn litt både foran og bak hvis hjulet skal gå fritt... Regner vel med at du oxo kjøper 215 dekk el.l sånn at de blir "strekt".. Det er et must på 9*16...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, tenkte 215/40/16 var tingen?

tenkte vel egentlig bare å slipe vekk metall lippa på skjermen, slik for så å få på noen 90 modell plast eller noe. Kan jo fosåvidt og sveise de ut, men det er hardt arbeid.... vanskelig å få fint. Vil liksom ha minst mulig skjerm, slik at kanten av dekket som berører bakken er rett under skjermen, de skal være å langt ute som mulig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, tenkte 215/40/16 var tingen?

tenkte vel egentlig bare å slipe vekk metall lippa på skjermen, slik for så å få på noen 90 modell plast eller noe. Kan jo fosåvidt og sveise de ut, men det er hardt arbeid.... vanskelig å få fint. Vil liksom ha minst mulig skjerm, slik at kanten av dekket som berører bakken er rett under skjermen, de skal være å langt ute som mulig

Bør ha en rimelig stiv bil hvis felga skal ligge rett under hjulbuen uten noe særlig modding da.. Komplett 60mm med bra dempere gjør nok susen det! :D Får ha lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke Farmor Poster mer :D

(litt off topic kanskje?)

Jeg synes breie felger er ok, sålenge man har breie dekk som passer, dekkveggen skal være rett, ikke strekt utover mot kanten! :)

1984 Volkswagen Golf GTI

1987 Audi 90 2.2E

1987 Volkswagen Golf 1.8i GL

1981 Volkswagen Golf C

- - -

1986 Volkswagen Golf 1.8 CL (R.I.P.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider