Orion Skrevet November 20, 2003 Rapporter Share Skrevet November 20, 2003 S/N Ratio (A weighed @ 1 V): . . . . . . . . . . . . 95 dB Front damping factor (1 kHz, 4 Ohms): . . . . . . . 160 Sub damping factor (100 Hz, 4 Ohms): . . . . . . . 380 Dette er specs på min forsterker... Er dette bra\dårlig? PS. Ja det er en Audison SRX-3. Audison virker til å oppgi "skikkelige" specs, ikke så mye triksing som det vi ser i Boss-leiren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet November 20, 2003 Rapporter Share Skrevet November 20, 2003 vet ikke så mye om specs'ne men en kompis har den forsterkeren, og den driver godt det den er ment til den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet November 20, 2003 Rapporter Share Skrevet November 20, 2003 Siden det er damping factor du oppgir her, så er meningene like mange som det er folk på forumet. Damping factor skal i utgangspunktet være så høy som mulig... Problemet er bare at damping factor er målt direkte på høytalerterminalene på forsterkeren, uten tilkoblet kabel og høytaler, og kan derfor ikke helt uten videre si hva som er reelt. Selv en DF på 500 kan fort være langt under hundre, når ledning og elementer er koblet til. Og en DF på 200 kan være omtrent like stor... Men generelt sies det at en oppgitt DF på over 100 er fullgodt. (Her kan det fort bli krig igjen, men-men... Like blid ;) ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Macgyver Skrevet November 20, 2003 Rapporter Share Skrevet November 20, 2003 damping factor hva er dette da Siter Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod Skoda Octavia RS tfsi 2006mod :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet November 20, 2003 Rapporter Share Skrevet November 20, 2003 OI... Nå begynner vi å bli tekniske her. Dampingfaktor er pr definisjon forholdet mellom lastens impedanse og utgangs impedansen til forsterkeren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy Skrevet November 23, 2003 Rapporter Share Skrevet November 23, 2003 Originally posted by Orion S/N Ratio (A weighed @ 1 V): . . . . . . . . . . . . 95 dB Front damping factor (1 kHz, 4 Ohms): . . . . . . . 160 Sub damping factor (100 Hz, 4 Ohms): . . . . . . . 380 Dette er specs på min forsterker... Er dette bra\dårlig? PS. Ja det er en Audison SRX-3. Audison virker til å oppgi "skikkelige" specs, ikke så mye triksing som det vi ser i Boss-leiren. Det er helt ordinere specs, jeg mener ikke at det er dårlig! men jeg mener at S/N bør være på over 100db. men 95db er vel vanelig i disse dager. Som bizarre sier er damping et vanskelig tall å forholde seg til, men her er det også noen faktorer man må legge til grunn. Jeg ser at dampingen din er målt ved et spesielt frekvensområde. Skal man være pirkete bør det måles over et bredere frekvensområde. Men som sagt her er det mange meninger ute å går. Siter Roy Andersen TRU Cerwin-vega! VIBE Lanzar Pyle www.soundpressure.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg