Gå til innhold

Mitt lille prosjekt: Golf 2 1,6 CL

Ranger emnet

morgus

Anbefalte innlegg

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jaja, ta å oppdatere litt igjen da.

Fikk delene i dag tidlig klokka 10.30, var nesten så jeg blei vekka av transporten av delene, men det gikk bra :)

Tok et par bilder under oppakkinga, kvaliteten blei litt så som så med mobilkameraet, men det syns hva det er forno.

So, here goes:

224580.jpeg

Hjulbuelistene, helt vanlige, ikke G60.

224582.jpeg

Her er den nye grillen som er ferdig pakket ut. Dette er dagens dårligste bilde, katta dreiv å lekte rundt omkring, så måtte ta ham :P

224585.jpeg

De nye baklyktene. Fulgte faktisk med nye orange blinklyspærer, hadde nesten kjøpt nye for å ha det klart :O

224589.jpeg

Og til slutt denne gang, de nye frontlyktene. Blei til at jeg tok helt glassklare istedenfor Angeleyes. Utseendemessig syns jeg disse er knall.

Mesteparten av dagen i dag har gått med til montering og prating med nabon, så har ikke tatt bilde undervegs, men har ferdige bilder. Har ikke montert fangere, trenger rustløser og forlenger til skralla.

224590.jpeg

Sånn blei den nye fronten foreløpig, blir bedre med den nye fangeren. :)

224592.jpeg

De nye baklyktene. Klistremerkene skal bort etterhvert, det samme med L'en :P Har også lagt ned bakruteviskeren i dag, kunne blitt lavere, men bedre. ;)

224595.jpeg

Her kan hjulbuelistene skimtes, samt fronten. Bare fangeren kommer på samt litt ny lakk så blir det bra på seg... :)

Det er bare møkk det som er foran btw, ser rustaktig ut på bilde, men er ikke det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å virke selvgod og alt det der, så skal det ikke så mye til for å få en marsrot Golf fin. Fikk knapt høre et negativt ord om min gamle Golf, og den tiltrakk seg mer enn nok oppmerksomhet.

IMG_1824.jpg

IMG_1816.jpg

Si ifra om bildene skal fjernes. Var ment som litt inspirasjon for at du skal se at det ikke er så mye som skal til, dog det faktisk var gjort en god del med min gamle bil selv om den ser temmelig original ut:dohMen felger og senk, det er alfa og omega.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går så bra så Massern :)

Jeg har lest gjennom hele tråden din faktisk, er en utrolig pen Golf du har der. Du fikk solgt den ja? Så den ute på Autodb :)

Når det gjelder lakken, så har den en del riper osv rundt om, type ned til den gamle grunninga, pluss et par småbulker på siden (hater de som parkerer 2 cm fra sida på bilen) av bilen som må tas.

Men har mer eller mindre bestemt meg for Tornadorød, Marsrød ser så orange ut i visse lyssettinger, og personlig så er ikke orange det jeg har lyst til å ha på en bil :)

Ang felger og senk, så kommer det bare jeg får meg jobb etter ferien, akkurat nå nyter jeg bare å være ferdig på videregående for godt. Blir evt universitet hvis jeg finner det for godt seinere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, har hatt en liten økt i dag, vært mye avslapping i det siste.

De gamle fangerne satt så hardt at jeg måtte få hjelp av nabon, som har erfaring med skruing på lastebiler, så han er rimelig sterk for å si det sånn... :win

Fikk løsna alle 8 skruene som skulle til, men tok bare av frontfangern i dag, blei litt knoting med å få den til å sitte som den skulle. Tok litt tid før vi skjønte opplegget med brakettene på siden, trodde ikke at de som originalt satt på 90 fangerne når de kom var til å ta av, så blei litt fram og tilbake der... Men når vi fant det ut var det null stress. Eneste problemet var å finne hullene i fangerjernet fra undersiden av bilen, jernene var skrudd litt løst på selve fangern hvis dere skjønner, men gikk bra når vi fikk de på.

Leppa som skal sitte på undersida av fangern var også litt knotete, veldig store sånne klikk-saker fra fabrikk som måtte files ned en god del.

Men på kom fangern, og pent blei det. Sånn som bilen står nå er det ikke skilt eller blinklys på den. Skiltet kommer på i morra, og blinklysa så må jeg bruke de på den gamle fangern, nye klare skal bestilles. Men det er fort gjort å sette på i morra.

Her er et bilde av åssen bilen ser ut per i kveld:

227080.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mye som skjer om dagen, men har da fått nye blinkers i posten i dag som er montert. Sideblinkersa må vente, for de klarte å sende feil, men det går seg til.

228396.jpeg

Sånn har det endelige resultatet blitt, bak har jeg ikke fått tatt noe bilde enda, men det kommer i morra tenker jeg, med et nytt fra litt mer dagslys foran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut dette:)

Sleng litt lakk på den nedre listen på grillen din så blir det gull:)

Takker :)

Har lakkboks liggende, så får ta å slenge på litt ja ;)

Må få på litt på fangerne og, men det får en lakkerer ta seg av, ikke noe særlig å ta det med boks tror jeg. Må vel ha plastgrunning og vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det å få lakkert øverste del av en 90 fanger hvis den forrige F%#@s eieren har lakkert den i bilens farge der? Vil jo ha den original igjen...

Kan man bare pusse ned og bruke plastgrunnig og lakke der og? Eller er det nok å pusse ned hvis man gjør det nøye nok? Tenker siden plasten der er litt grov originalt...

99'mod Audi A6 1.8T avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis grunnarbeidet er gjort ordentlig vil jeg tro det holder å pusse ned, grunndig, for så å lakkere. Men er du usikker hadde jeg nok pussa helt ned til plasten og gjort det derfra. Bedre å være på den sikre siden enn å oppdage en stund seinere at det flasser som et h@#%+ syns jeg da :)

Med det sagt, så er ikke jeg utdannet lakkerer eller noe, så skal ikke si at det der er et fasitsvar, men jeg hadde gjort det sånn vertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis grunnarbeidet er gjort ordentlig vil jeg tro det holder å pusse ned, grunndig, for så å lakkere. Men er du usikker hadde jeg nok pussa helt ned til plasten og gjort det derfra. Bedre å være på den sikre siden enn å oppdage en stund seinere at det flasser som et h@#%+ syns jeg da :)

Med det sagt, så er ikke jeg utdannet lakkerer eller noe, så skal ikke si at det der er et fasitsvar, men jeg hadde gjort det sånn vertfall :)

- Vask med silikonfjerner

- puss med 320

- Vask med silikonfjerner

- Legg plastheft

- Legg fyller (for å fjerne tekstur og småriper)

- Sparkle evt. hakk og skader

- Puss hele sulamitten med 400

- vask med silikonfjerner

- Lakk

..../.------------\...... OEM VW <3

.../.___________.\......

../( )========( )\.....

.|\______ ______/|....

.|_\_____ _____/_|....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det burnoutking, der var det en som hadde god peil på det ja :)

Sendte mail ang sideblinkerne som var feil i går morges, i dag når posten kom var de nye på plass, og de feilsendte blei sendt tilbake. Det kaller jeg service :)

De blei satt på så fort som mulig, bare måtte få fullført utseendet. Personlig syns jeg det blei utrolig bra.

På de to nærbildene kan dere se hvorfor jeg ikke liker marsrot'en så veldig godt. På det ene ser det ut som tornadorød, på det andre nesten orange. Det ene blinklyset ser matt ut på det ene og, men blei bare litt møkkete da jeg tok på det, skal vaskes seinere i dag. Ellers lar jeg bildene tale for seg :)

229056.jpeg

Tatt med sola bak meg. Steikende på sida av bilen.

229057.jpeg

Med sola foran meg, blei uklart fordi jeg måtte så nær for ikke å blende kameraet på mobben.

229058.jpeg

229062.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja! fy fader, den blir grom jo ;)

grattis med 90'fangere.

Har bare et lite spørsmål, kjøpte du nye fangere? og festet du de på det gamle "jernet" eller måtte du ha nytt jern for å få festet fangern?

( for dere andre, JA jeg er amatør;))

- 2001 Audi A6 Allroad 2.5 TDI

- 1985 VW Golf 1.6 gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider