Gå til innhold

Mitt lille prosjekt: Golf 2 1,6 CL

Ranger emnet

morgus

Anbefalte innlegg

Se her ja! fy fader, den blir grom jo ;)

grattis med 90'fangere.

Har bare et lite spørsmål, kjøpte du nye fangere? og festet du de på det gamle "jernet" eller måtte du ha nytt jern for å få festet fangern?

( for dere andre, JA jeg er amatør;))

Takk for det Jonas90 :)

Alltid morro med litt skryt ;)

Hvordan går det med prosjektet ditt da? Lenge siden update nå. :D

Jeg kjøpte nye fangere ja, handlet hos NBS. Jeg brukte de store jerna som satt på fangerne når de kom. Jeg vet ikke om det er annerledes på andre 90fangere, men på de jeg har her hadde ikke de små jerna passet i det hele tatt. Så jeg er nok redd for at du må under bilen å skru ''litt''. :)

Et lite tips, hvis du ikke er så veldig godt trent som meg, armer deg godt med rustløser (5-56) og en som har litt muskler.

Jeg tok så hardt i at jeg hadde hodepine resten av dagen. Måtte som skrevet tidl få hjelp av en som har skrudd lastebiler :P

Var litt sykt å se på, han løfta opp bilen litt på demperne :O

Men at du er amatør tror jeg ikke på :D

Men vi må jo alle begynne et sted. Jeg begynte her, og har som regel en million tommeltotter. Så at du klarer det lett også er garantert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk for det Jonas90 :)

Alltid morro med litt skryt ;)

Hvordan går det med prosjektet ditt da? Lenge siden update nå. :D

Jeg kjøpte nye fangere ja, handlet hos NBS. Jeg brukte de store jerna som satt på fangerne når de kom. Jeg vet ikke om det er annerledes på andre 90fangere, men på de jeg har her hadde ikke de små jerna passet i det hele tatt. Så jeg er nok redd for at du må under bilen å skru ''litt''. :)

Et lite tips, hvis du ikke er så veldig godt trent som meg, armer deg godt med rustløser (5-56) og en som har litt muskler.

Jeg tok så hardt i at jeg hadde hodepine resten av dagen. Måtte som skrevet tidl få hjelp av en som har skrudd lastebiler :P

Var litt sykt å se på, han løfta opp bilen litt på demperne :O

Men at du er amatør tror jeg ikke på :D

Men vi må jo alle begynne et sted. Jeg begynte her, og har som regel en million tommeltotter. Så at du klarer det lett også er garantert :)

hehe, daså. nei prosjektet mitt har stått litt stille en stund, siden lommeboken min fikk antydning til anorexi;)

Men snart durer det inn litt penger på konto'n og da tror jeg det blir 90'fangere fra NBS. så skal jeg kjøpe litt lakk, og lakke 88'dørene og flekklakere.

- 2001 Audi A6 Allroad 2.5 TDI

- 1985 VW Golf 1.6 gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkar lommeboka di da Jonas90, men bra du har fått den på andre tanker :D

Høres meget bra ut det altså, må skaffe meg 88> dører jeg og, pluss at den antenna skal bort! Gleder meg til å se resultatet :)

Dreiemoment er en fin bil, neida, det er det som skal til, men jeg har ikke akkurat flust med verktøy her, så måtte ta det jeg hadde. :) Men av gikk de, og der skal de få være en GOD stund og :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen muskelbunt, 5-56 har aldri fungert for meg, men løsnet begge fangerene på golfen min her om dagen, uten problem.. Sier bare dreiemoment jeg;)

250px-Torque.JPG

Det virker som regel det...jeg kjøpte en delebil med 90'fangere på for en liten stund siden. Og da jeg skulle skru de av så brukte jeg forlenger, og knakk skruene. så nå får jeg de faen meg ikke av, hehe

- 1985 VW Golf 1.6 gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som regel det...jeg kjøpte en delebil med 90'fangere på for en liten stund siden. Og da jeg skulle skru de av så brukte jeg forlenger, og knakk skruene. så nå får jeg de faen meg ikke av, hehe

Ouch da, den er litt kjip ja...

Har du borr og slikt da så du får borra ut skruene evt?

[Edit] Det var vel litt dumt spm :P

Du skulle jo kjøpe nye :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ouch da, den er litt kjip ja...

Har du borr og slikt da så du får borra ut skruene evt?

[Edit] Det var vel litt dumt spm :P

Du skulle jo kjøpe nye :D

hehe, jeg har ikke borr for hånden. kan skaffe. men nå er jeg drittlei hele kjerra. har skjært meg igjennom gulvet med vinkelsliper, og herja verre for å få av de fangerne. men neida.

får se hva jeg gjør. skal hive meg rundt en siste gang før lønningen kommer. har de ikke kommet av før lønning så blir det nye. hehe

- 1985 VW Golf 1.6 gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Halla :)

Ikke så mye som skjer her, men har fått et lite problem.

Det har vært et par skikkelige tordenvær her i dag, og medfølgende kraftig regn og hagl. Når jeg skulle ut å kjøre en tur etter det første uværet var det vann på gulvet i baksetet på passasjersiden.

Så nå nettopp at den pakningen som følger døra rundt er bløt på akkurat det stedet som det er bløtt på gulvet.

Det er også vått langs helt nederste del av dørtrekket.

Er det blitt en lekasje i døra eller noe?

Har ikke hatt problemer med dette tidligere i normalt regn... =S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg funnet ut hva hovedproblemet er...

På døra på passasjersiden ligger ikke pakningen langs nederste del av ruta inntil i det hele tatt langs hele nedre del. Husker ikke om det var vært sånn før, men det har nok tydeligvis vært det, for det har vært litt dugg/damp på innsiden av bilen etter regnvær.

Nødløsningen blei å teipe igjen inntil videre, for det er meldt kraftige regn/tordenbyger i dag, så tett MÅ det være.

Hva kommer dette av egentlig? må liksom presse pakningen hard mot vinduet for at den skal komme inntil, og når jeg slipper igjen popper den ut igjen... Er det bare å bytte pakningen?

Har også hørt av en jeg kjenner at ''Ingen Golf uten en skrutrekker i døra''. Da mente han at vinduet blei pressa utover og det blei tett. Så må jo være et kjent problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider