mistercartman Skrevet November 20, 2003 Rapporter Share Skrevet November 20, 2003 Etter at bilen min ble stjålet for en måned siden har jeg ventet på enten bilen eller erstatning. Fikk nettop erstatning, men nå vil ikke Gjensidige ha meg som kunde. Først sa de at bilmodellen jeg ville forsikre ikke var populær, så sa de at de tok en risikovurdering, så skyldte de på kredittsjekk og til sist sa de at de ikke visste hvorfor forsikringen ikke gikk igjennom. Og alle bilene jeg sjekket forsikringssum på endte på 18-20.000 med full kasko og 8.000km pr år. (20%bonus). Synes ikke det er så veldig dyrt, men er det meninga at bilen skal betales ned i.l.a. 3 år bare i forsikring? Er det rart det er mye forsikringssvindel ute og går? Faen ikke min feil at bilen ble stjålet, ville t.o.m. ha gjennfinningssystem på neste bil, men det ble "for høy risiko" allikevel. Trist nok å miste bilen, og nå i tillegg bli "uønsket" forsikringstaker. Sa opp alle forsikringene jeg hadde og la på røret. Bytta til Terra som forøvrig sammen med Trygg Hansa er de billigste på bilforsikring (de fleste modeller). Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBI Skrevet November 20, 2003 Rapporter Share Skrevet November 20, 2003 Originally posted by Celikar Etter at bilen min ble stjålet for en måned siden har jeg ventet på enten bilen eller erstatning. Fikk nettop erstatning, men nå vil ikke Gjensidige ha meg som kunde. Først sa de at bilmodellen jeg ville forsikre ikke var populær, så sa de at de tok en risikovurdering, så skyldte de på kredittsjekk og til sist sa de at de ikke visste hvorfor forsikringen ikke gikk igjennom. Og alle bilene jeg sjekket forsikringssum på endte på 18-20.000 med full kasko og 8.000km pr år. (20%bonus). Synes ikke det er så veldig dyrt, men er det meninga at bilen skal betales ned i.l.a. 3 år bare i forsikring? Er det rart det er mye forsikringssvindel ute og går? Faen ikke min feil at bilen ble stjålet, ville t.o.m. ha gjennfinningssystem på neste bil, men det ble "for høy risiko" allikevel. Trist nok å miste bilen, og nå i tillegg bli "uønsket" forsikringstaker. Sa opp alle forsikringene jeg hadde og la på røret. Bytta til Terra som forøvrig sammen med Trygg Hansa er de billigste på bilforsikring (de fleste modeller). Kjipe greier .. Hva har det å si at bilen din ikke er "populær"? Du betaler jo deretter .. Forbrukerrådet? Tv2 hjelper deg? - Blir jo feil å bli uønsket bare pga at bilen din ble stjålet .. Er vel heller de som nå er uønsket.. Håper du får igjen det du har krav på! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fastone Skrevet November 20, 2003 Rapporter Share Skrevet November 20, 2003 Forbrukerinspektøren (NRK) tok opp en lignende sak i går. IF vil ikke ha kunder som bytter ofte forsikringsselskaper og disse kundene blir klassifisert i samme gruppe som de som benytter forsikringen ofte. Det ble visst for mye å spørre om hvorfor kunden byttet selskap Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
speedy Skrevet November 20, 2003 Rapporter Share Skrevet November 20, 2003 Jeg hadde Sierra Cosworth forsikret i Jernbanens personalforsikring gjennom Fatter. Når den ble stjålet (og motoren ble kjørt i hjel + div annet) mente de først at jeg hadde "fikset" den selv. Men etter hvert fikk jeg overtalt løken som stjal bilen til å innrømme tyveriet til politiet. Når dette var i orden og jeg bare ventet på spenna sendte de en av sine "eksperter" for å sjekke bilen. Han fant selvfølgelig en slangeklemme som var alt for dårlig og som hadde røket uansett om jeg eller tyven hadde kjørt bilen. På det grunnlaget nektet de å betale ut spenn fordi det hadde skjedd uansett. Etter denne dagen hater jeg forsikrings-selskaper!!!!:( :mad: :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet November 20, 2003 Rapporter Share Skrevet November 20, 2003 typisk det der., hvis de har hatt utgift på deg isteden for inntekt. da er du jo automatisk uintressang Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hercem Skrevet November 20, 2003 Rapporter Share Skrevet November 20, 2003 Originally posted by pahf typisk det der., hvis de har hatt utgift på deg isteden for inntekt. da er du jo automatisk uintressang Tror nok ikke alltid at det er tilfelle. Jeg totalvraket en nesten ny moped(Erstatning ca 16.500) og har kjørt på en elg med bil(erstatning ca 100.000). IF klager ikke pga dette og jeg har i dag forsikret begge bilene der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
duxx0 Skrevet November 20, 2003 Rapporter Share Skrevet November 20, 2003 forskjellsbehandling kalles det...... fattern er over 60 og har minst ett kræsj i året (hvordan FAEN mekkern det han har jo kjørt bil 40 år) har jo hatt trygg hansa og vesta men jeg får alikevel temmelig billig forsikring på han..... kjørte jo blant annet av veien med meg ombord med sikte på elva, rulla godt ja. Bilen så ut som om noen sumobrytere hadde brukt den som trampoline. Ble ny bil for 100k de andre kræsjene har kosta mellom 10 og 50 munch så hvorfor de ikke vil ha deg som kunde....fordi de er gjenstRidige :D :D Siter Internetporrmissbrukare Kjør hardt, kjør stil, kjør bæbu-bil :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
libtom Skrevet November 20, 2003 Rapporter Share Skrevet November 20, 2003 ringte til trygg hansa idag og sjekka forsikring... der hadde de ifølge han jeg snakka med 25 års grense samma med enter men der hadde de 23 års grense... latterlig:mad: men etter min ringe runde idag fant jeg ut at terra var klart billigst Vesta var verst med 50 000 mer en nest verst Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rieger Skrevet November 20, 2003 Rapporter Share Skrevet November 20, 2003 Jeg skal ha forsikringa mi på far. Ringte gjensidige i forrige uke, og spurte hvor mye bonus vi fikk på en bil nr. 2. 50% sa de, og fattern valgte å behold gjensidige(var forfall her om dagen). I går fikk vi vite at dersom jeg kjøpte en Audi 90 Coupe(som jeg har sikla på leng, og nesten bestemt meg for å kjøpe), så kunne de bare gi meg 20%, siden dette var en typisk ungdomsbil. Den forsikringa kom jo på 14000(med 12000km!!!!), så nå må jeg finne noe annet. Spurte om Celica 2.0T 4WD også. Den kunne jeg få 50% på, var billigere enn Audi'en også.. Så nå må jeg ut å lete etter bil ... igjen... Hater gjensidige! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eye Candy Skrevet November 20, 2003 Rapporter Share Skrevet November 20, 2003 Heia Norge Heia Norge:usa: Siter :pimp EYE CANDY :pimp :titties: RACING :titties: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espenaa Skrevet November 20, 2003 Rapporter Share Skrevet November 20, 2003 Jeg har terra og har brukt de et års tid. Har ikke hatt noe problemer med de :) Ligger ca 40-50% under gjensidige sine priser på alle biler jeg ahr spurt om(og det er ikke få :D ) Siter 2003 A4 1.8 TQ 2001 Polo 1.4TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet November 20, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2003 En kamerat av meg ble frastjålet sin Mazda 323 GT-R Turbo, og han dro ut og lette etter den. Fant den etter en dag, og meldte fra til politiet at han hadde funnet den. Da ble han beskyldt for å ha mekka tyveriet selv, og selv om tyvene hadde kjørt gearkassa i fillebiter og røket begge drivleddene ville ikke Gjenstridige betale for det, fordi de mente at delene sikkert var så gamle og slitte at de ville røket uansett. Idiotisk å si at de erstatter evt. mekaniske feil som blir laget av tyver, når de ikke gidder å dekke det når det skjer. Er det rart forsikringssvindel finnes? Nei, bytt til Terra (må bli medlem i Terra bank for å få forsikring, men det er bare å åpne en konto da). Har ikke hørt om noen som har hatt problemer med Terra foreløpig. Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rieger Skrevet November 20, 2003 Rapporter Share Skrevet November 20, 2003 hmm.. kanskje jeg skal sjekke opp terra.. Har de noen web-side? Finnes det filial i Tr-heim/Stjørdal?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet November 20, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2003 http://www.terra.as Så velger du fylke. Du må i en Terra bank i nærheten av der du bor og åpne en sparekonto (trenger ikke ha noe på den :) ) Så ringer du til en Terra forsikringsagent og tegner forsikring. Og så sparer du masse penger :op Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ScoopeX Skrevet November 21, 2003 Rapporter Share Skrevet November 21, 2003 postbanken er gode på priser, bare regg seg på nettet, få tillsendt nettbank kode og bestill ivei online. vi hadde sparebank1 forsikring, lurer på om det er det samme som terre. de var klart billigst når vi bestilte for 1.5 år siden. havnet da på 13000,- i året , full kasko. neste år får vi brev om at forsikringa var blitt dyrere, 18000,-. .. gikk sporenstraks til postbanken og betilte ny forsikring til 8000,- i året, de skulle ordne med flytting av forsikringa. men fikk brev tilbake etter noen uker om at det gikk ikke, sparebank 1 nekta etter hovedforfall... "#¤%&"& tenkte jeg jaha tenkte jeg, og ringte dem for og høre og for og ordne opp. . fikk til svar at det var umuligt etter hovedforfall... prøvde og forklare han at vi ikke hadde råd til den forsikringa.. ingenting hjalp.. dro til biltilsynet, leverte inn skiltene, kjørte innom sparebank1 filial, leverte lappen på innlevering av skilter, sa opp forsikringa på dagen. dro hjem , ringte postbanken og ba dem aktivisere den forsikringa vi hadde bestilt.. hun sjekka at sparebank1 forsikringa var slette og så var alt i boks.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg