Gå til innhold

Silicone rør,fra LMM til turbo

Ranger emnet

Skodaturbo

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har byttet ut røret som er fra luftfilter og ned til turbo?Som de fleste veit her,så er det snakk om en 1.8t bensin.

Jeg har holdt på i 2 dager nå..Fått vekk det orginal røret,det var null stress..

Men å få montrt det nye silicone røret,det er umulig..Den er jo mye større en orginal røret..Er snakk om den slangen,der dumpventil,N75j ventilen sitter,og luftmengdemåler/luftfilter.Som sagt,orginal røret skal jeg ikke ha,den er tynn,og ødelegger flowen til turboen.Problemet mitt,er at jeg har et metall rør som kommer inn fra torpedoveggen,som går rett under gir overføringen.Det metall røret er i veien for meg,hva faen er det røret til?,går ikke en gang å røre eller snu på det..Noen som kan hjelpe meg her?,er lei og oppskrapet på hendene :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Det røret er vel det som fører luft inn til resirk ventilen din, hvis jeg ikke missforsto hvilket rør det var,

Men hvis du ikke har gjort noe spess med motor effekten din skjønner jeg ikke hvorfor du skal bytte ut det røret, det er vel samme som sitter på RS`n og en chippa RS har vel 220hk mer eller mindre, det går jo fint, tenkte bare på sånn hvis du ikke får på den driten, så er det ikke noe krise med den orginale:) utenom at jeg skal fortelle deg hva du skal og ikke skal gjøre,dette var ikke noe frekt ment assa

Ole

Toyota RAV4 2.0 automat

Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt)

Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt)

Sjekk ut mini SUV`n vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ser på orginal røret Ole Mann.Så ser du at den har en knekk,noe som gir dårlig flow til turbo(spooler ikke så fort i gang)

Og bruker man det silicon røret jeg har,så for den mye bedre flow,og for mer kaldt luft.Men uansett,så hjelper det..

Jeg setter bilen hos snap drive,så kan de kose seg med det,hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

starta prosjektet ditt nå:P kom med bilder osv så fort du kan:D venter i spenning:D

Begynner rett etter LMM.

Er et stress å montere det,jeg har holdt på i 2 dager,og er ferdig ennå..Men er på jobb nå,skal montere ferdig det i natt,og montere ferdig 3 tommer downpipe..

Så følg med på prosjekt siden,der blir det nye oppdateringer i løpet av uka her :)

Skoda Fabia 1.9 TDI 09

misubitshi evolotion 2 2.0T

x omega 2.0 94 x baleno 99 1.6 4x4 x golf 1.8 94 x octavia 1.8t 99

EL - Dandy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal følge med jeg vettu:)

nei har ikke det gitt:/ får forhåpeligvis igjen lappen om 14 dagers tid, så ville vente til jeg fikk kjøre den selv:) så om en måneds tid er jeg klar for skoda streetmeet med den:P

Joa,har jo startet litt..Kommer bilder etterhvert.Har fri fra jobb imorgen.Så blir gjort litt imorra..Følg med på prosjekt siden.Der kommer alle oppdateringer..Har du fått tilbake bilen eller DanniG?

Skoda Fabia 1.9 TDI 09

misubitshi evolotion 2 2.0T

x omega 2.0 94 x baleno 99 1.6 4x4 x golf 1.8 94 x octavia 1.8t 99

EL - Dandy

Lenke til kommentar
Del på andre sider