Gå til innhold

Dyrt å montere aircondition i en bil?

Ranger emnet

Plecto

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en Kia Sephia 96-modell og merker nå som sommeren kommer at det virkelig hadde vært deilig med aircondition i bilen. Jeg tenkte som så at det burde vel være mulig å lage en hjemmesnekret løsning på problemet ved å ta ut airconditionsystemet av en bil hos hoggern og montere det i min bil? Hvordan fungerer egentlig et airconditionsystem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å? Hvor holder du til hen? Og hva mener du med trykktesting og fylling? :P

Bor selv i Horten så hvis du ikke er så alt for langt unna så hadde det vært interesant å kjøpe airconditionsystemet av deg, men jeg må nesten vite hvor stress dette er å montere og om det er mulig i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på at bilen din kanskje er verd 25.000 kr, vil jeg tro deler og arbeid vil overstige hva bilen faktisk er verd, med mindre du da får komplett brukt system montert for deg svart og billig =)

Med mindre du har en veldig spesiell bil lønner det seg aldri å ettermontere AC. Da selger man heller bilen og kjøper en ny som har slikt utstyr.

1996 850 R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et aircondition, hvertfall til Volvo 940 består av:

Kompressor til gassen (kobles på reimsystemet)

Radiator til gassen

Tørker

En kasse med det som er av brytere og styringer til dette

Til 940 får man dette brukt i sverige for 2500 SEK + gassfylling og trykktesting. Veit ikke åssen det er med Sephia, men med biler som er verdt så lite så selger man bilen og kjøper ny :). No offense.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

jeg har en 97 celica og det kunne ha vert fint med aircondition ja, toyota skal vel ha altfor mye for og montere dette, så tar et sånt anlegg stort plass egentlig, og er det forskjell på anlegg..etter hvor stor plass det tar?

btw noen som har en 91-99 celica m aircondition som de vil selge (bare airconditionen ofc)

Lenke til kommentar
Del på andre sider