lamaro Skrevet Juni 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2008 Kan jeg få bra resultat på poleringen med roterende maskin fra biltema med lammeullshette og autoglym polering? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet Juni 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2008 niks.... Autoglym er enten for hånd eller med en osilerende maskin. Strengt tatt kan du sikkert benytte roterende med pløt pad og lav hastighet med autoglyms rens, men jeg anbefaler ikke det, det får noen andre gå god for... Roterende har generelt egne produkter som skal benyttes..(tåler varmen den genererer feks) Ull hette er for lakk korrigeringer, den vil rimelig sikkert lage kjørespor i lakken din og det blir ikke noe bra... Så bruk håndmakt for sikkert og bra resultat på den eller invester i en DA (osilerende) poleringsmaskin... står litt info her også, emn polering med roterende tar litt tid å bli bra på om du da ikke er et naturtalent da...he he http://www.detailersclub.no/forum/index.php?showtopic=34 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lamaro Skrevet Juni 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2008 Maskinen jeg har er ikke sånn vinkelsliper type, men sånn rund billig maskin. Folka på bilxtra mente jeg kunne bruke autoglym fordi maskinen går så sakte. Men jeg burde kanskje ha en annen hette? Tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet Juni 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2008 OK da har du en osilerende maskin, men om den er i esken enda hadde jeg levert den tilbake, den er ikke noe voldsomt bra. ikke er det mulig å bytte pads på den samt å legge med ull til den maskinen er tull... 2 hodet DA på Biltema el clasern er bedre, de kan du sette på pads med forskjellig hardhet til forskjellig bruksområder, samt at den er en "erstattning" for håndmakt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lamaro Skrevet Juni 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2008 Ok. Takker for svar. Noe tips for hviken kombinasjon jeg kan bruke på den maskinen for å få et ok resultat? Har ikke esken eller kvitering på maskinen så jeg må nok invistere i ny med tiden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lamaro Skrevet Juni 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2008 bump Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eagle-T Skrevet Juni 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2008 Jeg har brukt claserns 2 hodete sammen med Deep Crystal serien ti Meguiars(step 1 og 2) samt cyclo pads fra Scandicshine.no.Etter litt tilvenning gikk det veldig greit og resultatet ble bra.Kan sikkert legge på step 3 med maskinen også,men jeg valgte en annen voks. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lamaro Skrevet Juni 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2008 ok. ingen som har tips om hva jeg kan bruke på min maskin? skal polere bil denne uka og økonomien tillater ikke kjøp av ny maskin just nu. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest trogha Skrevet Juni 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2008 Da det ikke går an å bytte pad på maskinen blir det vanskelig å anbefale noe. Gjør heller jobben for hand med f.eks Autoglym Super resin polish eller meg`s step 1 og en voks. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lamaro Skrevet Juni 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2008 ok. takk for svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg