Gå til innhold

Tom for strøm etter montering av forsterkere, hva er galt ?

Ranger emnet

hifiman

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Jeg har en VW Jetta 1,6 CL 88 mod

jeg har montert en Pioneer cd-spiller i bilen, det funka helt bra men etter ca 3 ukers tid så gikk jeg til innkjøp av en forsterker og sub fra NetonNet som bestod av Mutant NW280SP forsterker og 12" sub.Forsterker ble montert slik som det skulle være men så skulle jeg starte opp bilen en dag så var bilen helt tom for strøm :(

da bytta jeg både dynamo 65AMP en brukt en og et helt nytt batteri men samme problemet oppstod..Da kobla jeg ut strømen til forsterken da ble alt bra igjen og jeg har fullt av strøm men ingen forsterker og sub :(...Kan det være forsterkeren det er noe galt med ? er intressert i alt av tips og råd.

PS!har ikke noe annet ekstrautstyr koblet til så det skal være masse strøm til overs.og seff ingen elektriske vinduer eller noe sånt..

på forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal da ikke trenge noe annet enn en sikring på + fra batteri til + på forsterker. og jord ( - ) fra forsterker til ( karosseri eller lignende) . også remote fra forsterker til tenning, da altså samma som f.eks cd-spiller får fra. er alt dette riktig? så kan det være noe galt noe sted

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal da ikke trenge noe annet enn en sikring på + fra batteri til + på forsterker. og jord ( - ) fra forsterker til ( karosseri eller lignende) . også remote fra forsterker til tenning, da altså samma som f.eks cd-spiller får fra. er alt dette riktig? så kan det være noe galt noe sted

var det jeg tenkte jeg å, sikringen ligger ved batteriet og jord ledningen er festet direkte til karosseriet.Må vel være at Mutant er veldig dårlig merke som tappper batteriet ditt....:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt å teste da, bruk et mulitmeter/amperemeter, koble det inn istedenfor sikringen og se hva den bruker i avslått tilstand. Prøv så med tilkoblet forsterker, uten, og andre kabler og eventuelt utstyr som er koblet til den strømlederen.

Har du ikke noe å måle med så spør om å låne, eller kjøp det billigste du finner på f.eks biltema. Alltid kjekt å ha :)

"Who are you and why should I care?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt å teste da, bruk et mulitmeter/amperemeter, koble det inn istedenfor sikringen og se hva den bruker i avslått tilstand. Prøv så med tilkoblet forsterker, uten, og andre kabler og eventuelt utstyr som er koblet til den strømlederen.

Har du ikke noe å måle med så spør om å låne, eller kjøp det billigste du finner på f.eks biltema. Alltid kjekt å ha :)

Ok takk for tipset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider