Gå til innhold

"Bygge om" til 044 pumpe

Ranger emnet

Exerqtor

Anbefalte innlegg

Hva trengs for å bygge om til bosch 044 pumpe? Nøyaktig hva, slanger, fester, koblinger osv.. Trenger jeg noe mer matepumpe?

Og en gang for alle, hvilken btr er å anbefalle?

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delte meninger om det der, jeg mener NÅ at det skal holde med original matepumpe i tanken. Den leverer jo ikke noe trykk, men så lenge den får nok bensin fram til hovedpumpen så skal det holde. Jeg kjører Walbro in-tank 255lph pumpe i tanken, UTEN noe under bilen. Funker fjell! :)

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo endel som kjører med org. fødepumpe og 044 pumpe med mye effekt.

Er vel greit dokumentert at det fungerer. Siden Henrik H sin bremset 461hk. med det pumpeoppsettet.

Ellers så passer pumpa i den org. braketten. og tilkoblinger er vel tildels greie. kan være forskjellige koblinger på strøm og mindre forskjeller på inntaket på pumpene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm ok, så vist jeg kjøper en 044 pumpe å lar org matepumpa sitte så skal det bare være bolt on egentlig? Trener ikke noen andre nippler eller banjo koblinger eller noe crap til å satt på røra inn å ut av pumpa?

Å hva for noe filter bør jeg gå for? Orginalt volvo filter eller noe anna?

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snodig 044 pumpa mi passa i org. brakett. Bare å løsne og vide den ut litt det..

Kjører uten fødepumpe for tiden. Fungerer det også gitt!

Kan bli litt mere stress å kjøre tom for bensin da!

og den går sikkert tyngre (slites fortere). Pytt pytt!!

Har en fødepumpe liggende,får se om den blir montert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider