Gå til innhold

hvordan få godkjent senking i vognkort?

Ranger emnet


waapl

Anbefalte innlegg

Har en golf 3 som ble kjøpt ferdig senket.

Uviten som jeg var fikk jeg ikke med noen papirer eller lignende, har hatt eu kontroll som påviste at seking måtte stå i vognkortet for å få en igjennom.

Har forstått at man må ha papirer på det.

 

Hvor får jeg tak i papirene når jeg ikke vet hvor settet er kjøpt? er det bare å gå i en anelig stylingbutikk å få dem til å skaffe papirer på dette?

Hvor skal man dra for å få Senkingen inn i vognkort?

vw golf 3 jubileum 95

Volvo 960 3.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekke hvilket senkesett som er satt på, skriv ned nr, send mail til leverandøren om du kan få TUV papirene, deretter tar du 4-hjulskontroll, og etterpå hviser du den på biltilsynet, og da dette er blitt godkjent, får du nytt vognkort med senking i vognkort:)

_________________________________

VW Touran

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekke hvilket senkesett som er satt på, skriv ned nr, send mail til leverandøren om du kan få TUV papirene, deretter tar du 4-hjulskontroll, og etterpå hviser du den på biltilsynet, og da dette er blitt godkjent, får du nytt vognkort med senking i vognkort:)

 

HVIS det finnes TÜV papirer til fjørene da. Desverre finnes det mange merker som ikke har TÜV-godkjent fjørene sine, og de får du aldri godkjent.

 

Derimot så koster det ikke stort for 4 nye fjører som faktisk er TÜV-godkjent da, så dette fikser du fort :)

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye regler fra 01.01.08:

 

 

Det kan til orientering nevnes at det i Vegvesenets håndbok 072, ”Fartsdempende” tiltak, er et krav til fartshumpers utforming, og at det anbefales at disse har en maksimalhøyde på 10 cm. TÜV har også som hovedregel at senket bils hjuloppheng/understell skal kunne passere over en forhøyning lagt på tvers av kjøreretningen med lengde 800 mm og høyde 110 mm.

 

Vegdirektoratet finner ikke å kunne anbefale senking til lavere frihøyde enn dette for hjuloppheng/understell, og det presiseres at slik senking ikke skal tillates.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye regler fra 01.01.08:

 

 

Det kan til orientering nevnes at det i Vegvesenets håndbok 072, ”Fartsdempende” tiltak, er et krav til fartshumpers utforming, og at det anbefales at disse har en maksimalhøyde på 10 cm. TÜV har også som hovedregel at senket bils hjuloppheng/understell skal kunne passere over en forhøyning lagt på tvers av kjøreretningen med lengde 800 mm og høyde 110 mm.

 

Vegdirektoratet finner ikke å kunne anbefale senking til lavere frihøyde enn dette for hjuloppheng/understell, og det presiseres at slik senking ikke skal tillates.

 

Det du beskriver her, høres jo ut som en en fartshump? Eller er det snakk om en fortauskant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår