s4nd3r Skrevet Juni 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2008 morn, en kompis av meg har rs2, og den gjikk gott når han kjøpte den, men så en dag bjynte den plutslig og dra dårlig, kobla på en turbomåler, ladda 0,3. og så fikk han en fyr til og koble opp en egr? eller kva det heite, sån data dings, og da fikk han opp att en magnet ventil var gåen, (den står under lyftfiltere heilt framme) og så såg eg att WG var fra kobla, så blenda vi hølet til dumpen, og flytta slangen til WGen, og da ladda den plutslig 1,4bar. :) men er det en grunn til WG ikkje er tilkobla? eller er dat bare noen som har fjernet det på bilen hans? Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Juni 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2008 ingen som veit om WG skall være til kobblet? Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
urquattro-island Skrevet Juni 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2008 på den lille elektr. ventilen går det tre slanger, og alle skal være tilkoblet, også den til wastegaten. Husker ikke helt rekkefølgen desverre, men det lengste røret, skal inn i trykkslangen. Siter 4Rings to rule them all!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Juni 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2008 kva der eg gott for da? sån spare på turbo trykk/bensin? Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet Juni 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2008 kva der eg gott for da? sån spare på turbo trykk/bensin? Slangen til WG bestemmer jo når WG skal åpne, dvs hvor mye trykk du skal lade. Dumpen skal jo ha vakum, ikke trykk. Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lurepåmye Skrevet Juni 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2008 Slangen til WG bestemmer jo når WG skal åpne, dvs hvor mye trykk du skal lade. Dumpen skal jo ha vakum, ikke trykk. Dumpen har både vakum å trykk den!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet Juni 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2008 Dumpen har både vakum å trykk den!! Joa, men det er jo vakumet som åpner den. Og den N75-ventilen som nevnes over her har jo ikke noe vakum. Den lengste tuten skal som sagt gå inn i gummibelgen foran turbo, mens den andre skal ha trykk fra turbinhuset, og den andre skal gå bort til WG. Det har jo ingenting for seg å koble disse på dumpen, den får jo vakum fra innsuget, ikke trykk fra turboen. Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Juni 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2008 nei nei,,, eg har fjerna dump ventilen som sto på bilen, tøffare lyd fra WGen.. men kva egenskap har den (magnetventilen)?? den med 3 slanger på.. Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet Juni 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2008 nei nei,,, eg har fjerna dump ventilen som sto på bilen, tøffare lyd fra WGen..men kva egenskap har den (magnetventilen)?? den med 3 slanger på.. N75-ventilen brukes for å åpne wg'en. Hjernern varsler fra når den skal begynne å åpne, og N75-ventilen sender ladetrykk til WG som igjen gjør at den åpner. Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Juni 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2008 fjase ventil... kobla WGen rett på insuget eg. fungera som bare det.. :) 1,4ladde trykk.. er ikkje de de skall være orginalt? Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Juni 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2008 hmm, nytt problem no, bilen ladda bare 1kg... forslag? Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raboc Skrevet Juni 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2008 hmm, nytt problem no, bilen ladda bare 1kg... forslag? Mitt forslag er at du forsøker å skjønne hvordan ting virker før du ødelegger noe ... Siter '99 Audi S4 '12 Honda CB1kR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet Juni 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2008 fjase ventil... kobla WGen rett på insuget eg. fungera som bare det.. :) 1,4ladde trykk.. er ikkje de de skall være orginalt? Nei. Som sagt skal du ha en trykkslange fra turbinhuset inn på N75-ventilen din. Videre derifra skal du ha en slange inn på WG'en. Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Juni 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2008 ja, får kjøpe en ny sån ventil da, og koble opp på nytt, og sjå om det fungerar da... Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet Juni 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2008 Går an å koble fra kontakten på denne ledningen, og se om det utgjør noe forskjell. Hvis ikke, er den antageligvis gåen. Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.