Gå til innhold

Tips og råd ang rallycrossbil..

Ranger emnet

esbandos

Anbefalte innlegg

Gamle M45 dogbox koster vel noe rundt 20 papp ny.

Nyere M4500 eller M4700 er sykt dyre, om de er verdt pengene vet jeg ikke.

Disse kan man sette "sekvens spak" på, noe sellholm selger så kassa virker som ei sekvenskasse..

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du kan jo forsåvidt også legge deg opp et ganske friskt driftsbudsjett også...

Dekker, fuel, deler+++ koster MYE...

En kamerat av meg som kjører regner ca 15k på ei helg m dekk til bilen, deler, diesel på buss osv...

Ikke så veldig unormalt m litt platekontakt i RC heller så...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

esbandos du kan nu heller konsetrere deg om å få bmwen t å funke skikkelig før du legger deg ut på ett RCN prosjekt.

og den blå volvoen hadde jo perfekt vekt fordeling i og med han hadde sotte alt over bakaseln. og hvist du så nøye på den når den girte så såg du at den trykte seg ned på ræva:)

Volvo 142 dl Prosjekt

Volvo 240 Glt Bruksbilen

Volvo 245 Turboo!

Opel Ascona b N/A tunded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artikel nummer SETM45000/47000

Ca pris inklmoms M45000=45000kr M47000=52500 kr

Ca pris exklmoms M45000=36000kr M47000=42000 kr

Skal du virkelig bygge, så er mitt beste tips å bare starte et sted, og jobbe seg videre ettersom du har penger! :)

Det koster ALLTID endel, om ikke MASSE mer enn det man først regner med! Så om du setter opp et budsjett som ikke kan overskrides så blir du nok aldri ferdig! =/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, er klar over at ALT koster mer enn det burde, men 300K for en bil som funker med motor og understell? Var litt i værste laget.. Den røde 242'en som kom på 2.plass i helga, betalte han 85K for. Har da itillegg kosta på bilen 18K i understell og 5K i ny utveksling.. Er jo ikke _SÅ_ forbanna dyrt som det du sier AC^^

volvomaster; joda, bmw'en funker greit nok den nå.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, er klar over at ALT koster mer enn det burde, men 300K for en bil som funker med motor og understell? Var litt i værste laget.. Den røde 242'en som kom på 2.plass i helga, betalte han 85K for. Har da itillegg kosta på bilen 18K i understell og 5K i ny utveksling.. Er jo ikke _SÅ_ forbanna dyrt som det du sier AC^^

volvomaster; joda, bmw'en funker greit nok den nå.. :)

Han kjøpte jo den bilen bruk da.

men ska du bygge en bil selv i fra ingenting så koster det masse.

ville heller satset på og kjøpt en ferdig bygget bil.

Volvo 142 dl Prosjekt

Volvo 240 Glt Bruksbilen

Volvo 245 Turboo!

Opel Ascona b N/A tunded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må ikke absolutt alt kjøpes nytt da, og det er jo mange som kun deltar i rcn også!

Men det koster fort litt uansett ambisjonsnivå!

Men syns trådstarter har mange planer for tiden... V8 med twinturbo som ikke skal koste noenting osv osv.. Ikke for å være frekk,men hadde kanskje vært en ide og bestemt seg for en ting og faktisk gjennomført den.

Har mange drømmer og paner jeg også,men jeg legger dem ikke ut på forum ;) hvertfall ikke før jeg vet jeg har en sjans til å klare å gjennomføre den..

Men lykke til med hva du enn bestemmer deg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, men det v8'er prosjektet ble lagt på hylla av diverse grunner, så derfor kom jeg opp med detta.. Har jo igrunnen et rcn-skall (rullende) som jeg tenkte å bygge opp, men har heller mer lyst på en 240.. Så derfor starta jeg denna tråden..

Vet at han kjøpte bilen brukt, men det funker jo det også.. Å kjøpe deler brukt altså.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, men det v8'er prosjektet ble lagt på hylla av diverse grunner, så derfor kom jeg opp med detta.. Har jo igrunnen et rcn-skall (rullende) som jeg tenkte å bygge opp, men har heller mer lyst på en 240.. Så derfor starta jeg denna tråden..

Vet at han kjøpte bilen brukt, men det funker jo det også.. Å kjøpe deler brukt altså.. :)

hvis du leter litt i sveriger så finner du sikkert en bra Rallycross bil t 50 tusen svenske og oppover.

Volvo 142 dl Prosjekt

Volvo 240 Glt Bruksbilen

Volvo 245 Turboo!

Opel Ascona b N/A tunded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kjøper en brukt bil som er bra sammenskrudd og er rask,så får du se hvordan det skal gjøres da.

Så etterhvert som man får erfaring kan man bygge en egen bil basert på tidligere erfaringer om hva som fungerer.

Man må jo lære å gå før man kan løpe!

Mye billigere og ikke minst raskere vil det hele gå.

For planen er vel å få kjørt?

Hvis ikke planen er å samle info. og deler noen år da,før man har skrudd sammen en bil man kan begynne og luke ut feil og justere inn.

Bare et forslag altså! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, hadde jo igrunnen ikke vært så dumt å kjøpt en ferdig bygd bil for så å handle inn gromdeler til den igjen med tid å stunder... Får se hva det blir til.. Skal jo innom sverige om ikke lenge, så... :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billigste alternativet er det jo.. Men er jo såpass moro å bygge selv, samt at man setter seg ofte bedre inn i ting osv.. :)

Er jo en grunn til at familien rinaldo aldri kjøper brukte greier å kjører med.. :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider