melonen1 Skrevet Juni 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2008 Har en Volvo 245 som eg tenkte å senke i sommmar, og få det godkjent og stempla i vognkortet, syns egentlig 245 er låg nok bake i utgangspunktet, men framme e dei for høg. Får eg det godkjent hvis eg kun setter på senkefjærer lesafjørs 40mm framme? Siter Volkswagen Golf IV 1,4 -98 x: Volvo 240GL 2,3 -89 x: Volkswagen Transporter -74 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Juni 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2008 Hvis du syns 245'en din er lav nok bak så er nok fjærene dine rimelig sammensunkne... Blir jo ikke si i ræva av sette senkefjærer rundt da. den blir akkurat passe høy :) Men om du absolutt vil senke kun frem så kan nok biltilsynet svare deg bedre enn de fleste her inne. Da dette nok er en ny problemstilling for de fleste! Hvis du ikke skal kjøre bilcross med den da? :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Juni 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2008 Nei, du får ikke det godkjent her i Bergen i hvert fall. :P Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golfy Skrevet Juni 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2008 Når jeg skulle godkjenne senk på gamle golfen min fikk jeg beskjed om at det må senkes like mye forran og bak. Var ikke lov med forskjellig høyde.. Siter 1998 Opel Omega 2,5 V6 1988 Volvo 740-Solgt 1987 Volkswagen Golf-Solgt Fartsgrenser er veiledende! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Juni 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2008 hmm, synes det er rart da jeg har sett flere caddy pickuper som har vært lave framme og høye bak. Dog ikke mye, men det synes. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dimmu87 Skrevet Juni 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2008 dei er vel litt høgare bak enn framme uten lass.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet Juni 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2008 Når jeg skulle godkjenne senk på gamle golfen min fikk jeg beskjed om at det må senkes like mye forran og bak. Var ikke lov med forskjellig høyde.. Hva med 60/40-sett da? :p Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Juni 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2008 Når jeg skulle godkjenne senk på gamle golfen min fikk jeg beskjed om at det må senkes like mye forran og bak. Var ikke lov med forskjellig høyde.. Da mener de forskjellig høyde, som i å bruke et senkesett i ene enden og et annet i andre enden, ev å kombinere et senkesett på ene akselen og orginal på den andre Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
melonen1 Skrevet Juni 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2008 Oki, men vet flere har sagt at den blir så si i ræva av senkesett rundt om :P Men kan jo bare sette på alle fire også evt. fjerne de bak etter godkjenning :) Siter Volkswagen Golf IV 1,4 -98 x: Volvo 240GL 2,3 -89 x: Volkswagen Transporter -74 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Juni 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2008 Jeg hadde godkjent bilen med senkesett hele veien rundt, og så satt på standard fjæring bak. Kjører selv med camping-fjæring bak på min sedan, og det er null problem på EU, selv om jeg fikk spørsmål om fjærene. Hjelper kanskje litt på at jeg kjører med standard fjæring framme da... Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Juni 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2008 Jeg har 80-talls stuk på min med senking på alle 4. For de som ikke vet hva 80-talls stuk er... Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Juni 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2008 dei er vel litt høgare bak enn framme uten lass.. Nå var denne senket :) Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golfy Skrevet Juni 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2008 Hva med 60/40-sett da? :p Var 60/40 jeg hadde.. Reagerte på at han bare skrev inn 40mm, da sa han at det ikke var lov med forskjellig senking forran og bak. Gadd ikke protestere jeg men.. Siter 1998 Opel Omega 2,5 V6 1988 Volvo 740-Solgt 1987 Volkswagen Golf-Solgt Fartsgrenser er veiledende! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Juni 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2008 Jeg har kjørt med 45mm lesöfors som har kappet en ring forran nå siden jeg kjøpte bilen, ingen som har brydd seg om det... Ser ikke problemet. Bare å holde seg borte fra de jævla kontroll hallene så går det fint. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juni 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2008 Finnes sett som er TUV godkjent med originalfjærer bak. Men kanskje ikke på Volvo 200 Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg