Gå til innhold

Kasseløsning for sedan

Ranger emnet

Orion

Anbefalte innlegg

Har en sedan.

Er det noen som har gode løsninger på å få til bra bass i sedaner? Det som er aktuelt er lukka kasser, til nøds også porta kasser.

En badnpasskasse med bassporten opp hattehylla hadde jo vært optimalt, men denne typen "Rap-machines" er ikke helt min type. Dessuten er de for vanskelige å bygge.

Bilen er som sagt sedan. Hattehylle har den, og nedfellbare seter baki slik at man kan laste inn lange ting i bagasjerommet.

Den har også armlene i midten. Feller man ned denne blir man presentert for en 3 mm tykk stålvegg som skiller kabinen og bagasjerommet.

Plassen i bagasjerommet spiller ikke så stor rolle...

Lukket kasse kombinert med sedan, er det mulig å få dreisen på?

vipersig.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei jeg har kadett gsi jeg vett, cupe ikke sedan. man har jo byggd anlegg i mange biler da. det som er en grei måte å gjøre det på er å montere alt som heter forsterker og strøm. når du har gjort det går du til den du skal kjøpe anlegg av og ber om å få låne en bass i lukket kasse (vi pleier ihvertfall å gjøre dette på soundpressure) så putter du den i bilen og tester hvilken vei det låter best. viss det låter svakt hjelper veldig mye å skjære hull i hattehylla og monterer noen bass porter. de trenger ikke være store eller synes engang. i en audi 80 sjefen min hadde engang hørte man ikke noe bass inni bilen. men så monterte han to små bassporter (3cm i diameter eller no) og bilen ble fylt med bass. låt kjempe bra. disse stikker ikke ned i kassa men bare igjennom hylla. kan jo også montere porter rett opp hylla fra kassa, da vil du få mere bass inn, men også mere dypbass

bare å spørre viss du lurer på noe mer

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med "open air" løsning?

funker sinnsykt bra i fattern sin audi!

2 12" dunker løs i bagasjerommet og er mektig imponert hvor bra det er. Han skulle ha mye bass men ville gjerne beholde bagasjeromsplassen.

så jeg dro fram jern saksen å klippa 2 12"!!! i jern, fyfaen så sliten jeg ble tilslutt...hehe, men det var verdt det;)

TRU Technology SH1

Zapco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bass84: har tenkt på dette også!!

åssen elementer var det du brukte i bilen til fattern din?

måtte du ødelegge baksetene?

mitt bagasjerom er ikke 100 % tett pga av setene er nedfellbare, det er derfor sprekker mellom dem som luft kan komme gjennom.

noen som har tips til å tette dem? teip?

:=)

vipersig.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Orion

bass84: har tenkt på dette også!!

åssen elementer var det du brukte i bilen til fattern din?

måtte du ødelegge baksetene?

mitt bagasjerom er ikke 100 % tett pga av setene er nedfellbare, det er derfor sprekker mellom dem som luft kan komme gjennom.

noen som har tips til å tette dem? teip?

:=)

elementene som brukes er mds audiophile, meget bra til prisen.

baksetene er like fine å hele:D

bagasjerommet i audien er heller ikke tett, det er masse hull.

men det er ikke no problem.

TRU Technology SH1

Zapco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BASS84: Jeg må i såfall kutte hull i setene til baksetepassasjerene for å gjøre det samme som deg :\

Hva tror dere om å lage hull til 12" min i hattehylla ?? :) Den skal være akkurat stor nok til å få plass til et element... Bakruta skråner over hattehylla, så jeg håper ikke elementet dunker borti ruta når det er i aksjon :)

vipersig.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BASS84: Jeg må i såfall kutte hull i setene til baksetepassasjerene for å gjøre det samme som deg :\

Hva tror dere om å lage hull til 12" min i hattehylla ?? :) Den skal være akkurat stor nok til å få plass til et element... Bakruta skråner over hattehylla, så jeg håper ikke elementet dunker borti ruta når det er i aksjon :)

du trenger vel ikke å kutte hull i setene? har du ikke jern imellom?

12" i hattehylla hadde vært rått!! skikkelig rånefaktor:op

TRU Technology SH1

Zapco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm... jo jeg har jern bak setene.

det funker slik:

seteryggen er det eneste som skiller kabinen og bagasjerommet. Seteryggene kan felles ned. Seteryggene har naturligvis mykt fyll der hvor ryggen skal hvile seg. mens på andre siden av dette fyllet er det stål, ja. f eks når jeg tar ned armlenet i midten så ser jeg stålet som skiller fra bagasjerommet.

Jeg skjønner ikke helt hvordan du har gjort det???

Montert elementene til å fyre rett i ryggen på passasjerene dine? da vil de jo kunne dytte til membranet med albuene sine!

Ja 12" i hattehylla hadde sett rimelig fett ut... Men jeg ville ikke hatt det slik pga tyveri som lett kan friste.... ¨måtte nok dekka over elementet med silkestoff eller noe lignende da!!

lage det stealth :)

vipersig.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm... jo jeg har jern bak setene.

det funker slik:

seteryggen er det eneste som skiller kabinen og bagasjerommet. Seteryggene kan felles ned. Seteryggene har naturligvis mykt fyll der hvor ryggen skal hvile seg. mens på andre siden av dette fyllet er det stål, ja. f eks når jeg tar ned armlenet i midten så ser jeg stålet som skiller fra bagasjerommet.

Jeg skjønner ikke helt hvordan du har gjort det???

Montert elementene til å fyre rett i ryggen på passasjerene dine? da vil de jo kunne dytte til membranet med albuene sine!

okei, skjønner, nesten som i audien det.

jeg har skjært ut 2 sponplater til hver 12" så bare fester du den mot seteryggen, så får du litt mellomrom fra baksetene og vil deretter hindre passasjerer i å dytte membranet.

u see??

har også bildet av det hvis du er int..??

legg igjen mail så sender jeg det til deg.

TRU Technology SH1

Zapco

Lenke til kommentar
Del på andre sider