Gå til innhold

Prøve noen nye bilpleieprodukter. Trenger litt hjelp!

Ranger emnet


Senshi

Anbefalte innlegg

Hei folkens,

 

Jeg har gått fra sånn passe bilpleie gal, til å nærme meg hekta (vel, langt fra de verste her inne da :op:).

 

Jeg har tidligere kommet langt med AutoGlym og Meguiars, men siden alle snakker om ScandicShine, måtte jeg nesten teste ut litt jeg også (er lett påvirkelig :D)

 

 

Det jeg var på jakt etter er en wax som gir meg en dyp wetlook.

Satt en stund og sikla etter Swissvax Concorso Voks, men følte den ble for dyr.

 

Så valget endte på Pinnacle Souveran Paste Wax.

 

Kanskje litt dumt å bare kjøpe den uten å spørre dere eksperter først? Men er dette bra saker?

 

Kan jeg legge flere lag med denne?

 

Burde jeg legge noe Wolfgang deep gloss paint sealent eller Chemical Guys Jetseal 109 under eller oppå? Evt andre produkter?

 

Nå om sommeren blir bilen voksa 1 gang i uka, men trenger noe som varer når vinteren nærmer seg.

 

Håper noen kan rettlede meg i jungelen av produkter. Var mye lettere når man har MG 1, 2, 3 :op: Da er det liksom logisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trogha

Pinnacle paste wax kan legges i flere lag, men et lag i uka vil nok være i meste laget. Du kan godt legge sealer ala jetseal eller wolfgang UNDER voksen. EZ-cream+jetseal+voks er en bra kombo med tanke på holdbarhet og utseendet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trogha
Ok... Takker trogha.

 

Da får jeg bestille meg litt mer snacks.

 

Kan de produktene du nevner påføres uten maskin?

Har ikke turd å prøve meg på maskin enda! :op:

 

Ville påført disse produktene for hånd ja, maskin trenger du ikke før du skal fjerne defekter o.l.

Bilen kommer ihvertfall til å bli fin etter litt gnukking med nevnte produkter...:)

 

Mye bra info her: http://www.detailersclub.no/forum/index.php?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare skyte inn med en liten anbefaling her:

 

Har selv prøvd både Pinnacle Souveran OG CG 5050 paste wax.

Sistnevnte synes jeg er bedre.. men den koster også litt mer.

 

CG5050 synes jeg virker litt feitere (uten den er klinete) og gir derfor etter min mening ett blankere resultat.

 

Men uansett, så tar du ikke feil med noen av disse voksene.

Swissvax skal jeg ikke uttale meg om, da jeg ikke har prøvd det, men hvis swisswax etter min mening er like mye bedre i forhold til pris som CG5050 kontra Souveran så vil det si at Swissvax Concourse er nesten fire ganger bedre enn Pinnacle.

 

Ikke for at jeg tviler på at Swissvax er hakket bedre, men i forhold til pris så må jeg bare tvile på det intill det motsatte er bevist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Etter å ha lest denne tråden til trogha, bestilte jeg akkurat følgende:

 

1 x Chemical Guys Extreme shine ez-cream glaze = 225,-

1 x Chemical Guys Jetseal 109 = 320,-

1 x Chemical guys streak free glass cleaner = 110,-

2 x Streak free glass towel = 140,-

2 x Duragloss AW (Aquawax) = 320,-

1 x Ultra plush microfiber towel = 80,-

 

Gleder meg til å prøve produktene til helgen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår