Gå til innhold

tilkobling bil - laptop

Ranger emnet

hvarland

Anbefalte innlegg

Har investert i kabel og vag.com software... men forstår seff. ikke en dritt :-)

Kan jeg resette hjernen i bilen via laptoppen? vinduene virker nemlig ikke og det mistenker jeg å være en hjernefeil.

Nei, du kan ikke resette hjernen.

Har du derimot en lisensiert kabel, eller programvare kan du nullstille minnebanken for feil. Anbefaler at du leser dokumentasjonen til programvaren du bruker.

Det er neppe en feil i hjernen som gjør at vinduene dine ikke virker, hva eksakt er det som ikke virker og hva slags årsmodell har du? Har du sjekka sikringer og termobrytere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du kan ikke resette hjernen.

Har du derimot en lisensiert kabel, eller programvare kan du nullstille minnebanken for feil. Anbefaler at du leser dokumentasjonen til programvaren du bruker.

Det er neppe en feil i hjernen som gjør at vinduene dine ikke virker, hva eksakt er det som ikke virker og hva slags årsmodell har du? Har du sjekka sikringer og termobrytere?

Var borti no lignende på en merce, bryterne fikk hikke i softwaren så når du prøvde å kjøre rutene ned så trodde hjernen av vinduene skulle opp.. altså ingenting skjedde. Da var det nok å ta batteriet så "nulla hjernen" seg.

Sikringene er ok og heisene virker (holdt på å tukla med alarmen og da fikk jeg alle vinduene til å gå opp og ned)

Hva mener du med termobrytere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var borti no lignende på en merce, bryterne fikk hikke i softwaren så når du prøvde å kjøre rutene ned så trodde hjernen av vinduene skulle opp.. altså ingenting skjedde. Da var det nok å ta batteriet så "nulla hjernen" seg.

Sikringene er ok og heisene virker (holdt på å tukla med alarmen og da fikk jeg alle vinduene til å gå opp og ned)[/Quote]

Det er hverken hjerne eller noe annet lignende på disse bilene som kan nullstilles i forbindelse med rutene.

Vindusheissystemet består av fire motorerer, fire styringspaneler, masse ledning, to termobrytere og ett eller to releer.

Hva mener du med termobrytere?

En termobryter sørger for at du ikke overbelaster ledningsnettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hverken hjerne eller noe annet lignende på disse bilene som kan nullstilles i forbindelse med rutene.

Vindusheissystemet består av fire motorerer, fire styringspaneler, masse ledning, to termobrytere og ett eller to releer.

En termobryter sørger for at du ikke overbelaster ledningsnettet.

Ok... får sjekke sikringene og releene på ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva eksakt er galt da? Er det ingen ruter som går opp eller ned?

trykker på alle knappene på alle dørene og da skjer ingen verdens ting... veldig pussig for da jeg skulle de aktivere den innebygde alarmen i bilen (en sånn kombinasjons greie som du gjør med nøkkelen av typen låse - låse - åpne - låse) så gikk alle vinduene først ned så opp igjen... var den hendelsen som fikk med til å tenke at hjernen var blitt frynsete :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider