jonleo Skrevet Juni 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2008 Igår, under en liten tur på E6 (jada, motorvei, 100-sone, sommerføre), syntes jeg at ting og tang begynte å vibrere mer enn "normalt". Når jeg da slakket av, hørtes en lyd som best kan beskrives som om noe, feks en skiftenøkkel, hadde hengt seg rundt en eller annen aksling og lå og slo mot noe metall rundt. Det er jo selvfølgelig usannsynlig, men det er den beste måten å beskrive lyden på :P. Frekvensen følger farta..altså lav fart, rolig bank - høy fart, kjapp bank. Det kommer fra et sted framme på venstre side, jeg antar i forbindelse med hjul/brems/styring, og lyden er IKKE der når jeg gir gass eller bremser, kun nå jeg slipper gassen og lar bilen rulle fritt.. Dessuten tør jeg mene at bankinga er mer tydelig hvis jeg svinger mot venstre, men er ikke sikker. Noen som kan ha en vill ide om hva dette kan være? Opplevd noe lignende? Oh, ja.. det er altså snakk om en 2004 V40 1.8, Limited Sports Edition sak..gått såvidt 71 000 km. Eller, spørsmålet mitt er vel egentlig; bør jeg begynne å spare til et lengre verkstedopphold? Siter Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hovik Skrevet Juni 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2008 Sjekk først om felg-mutterne er godt festet. Siter - 1991 Toyota Mr2 ( selges ) - 2007 BMW 335i - 2009 Honda Odyssey ( fruens ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonleo Skrevet Juni 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2008 Sjekk først om felg-mutterne er godt festet. Done. Muttere sjekket og festet, banking borte. De var skrekkelig løse ja. Litt lettelse, men en svær porsjon forskrekkelse. Fader.. Skal sies, har kjørt bare en liiiten testtur, men allikevel.. :uhhmmwhat?: Siter Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hovik Skrevet Juni 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2008 Det kunne blitt kjedelig for deg :) Grei regel å alltid etterstramme alufelger 50-100km etter bytte. Siter - 1991 Toyota Mr2 ( selges ) - 2007 BMW 335i - 2009 Honda Odyssey ( fruens ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg