Gå til innhold

Gjorde jeg et godt kjøp?

Ranger emnet

hyys84

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg endelig Passat idag hos en forhandler!

Passat 3B (1998 mod) stasjonsvogn 1,6 Comfortline!

Den var helt strøken og hadde trillet 124 000 km!

Serviceheftet var komplett! Altså register-reim og vannpumpe skiftet,samt service pr 15 000 km!

EU godkjent og full service før overlevering! (måtte skifte noe bærearmer)

Jeg gav 74 000,- for den!

Var det et rimelig kjøp?

5219.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv kjørt i en Passat 1.6 comfort, og må si jeg ikke er helt fornøyd.

Motoren er svak, og man må "planlegge" eventuelle forbikjøringer.

Hadde jeg vært deg, ville jeg kjøpt meg en 1.8T eller 1.9 TDI / 2.0 TDI.

Dessuten mener jeg 74,000,- er nokså mye for en slik passat.

Får slike passater hos forhandler for 30,000,- + her oppe.

1998 VW Passat 1.9 TDI **Solgt**

1963 Ford Anglia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv kjørt i en Passat 1.6 comfort, og må si jeg ikke er helt fornøyd.

Motoren er svak, og man må "planlegge" eventuelle forbikjøringer.

Hadde jeg vært deg, ville jeg kjøpt meg en 1.8T eller 1.9 TDI / 2.0 TDI.

Dessuten mener jeg 74,000,- er nokså mye for en slik passat.

Får slike passater hos forhandler for 30,000,- + her oppe.

Javel? Her oppe? Jeg har da rensket det norske bilmarkede i et halvt år nå, og har ikke sett en Passat 98' stv som har gått så lite til den prisen! Greit, skulle jeg hatt 1,8T eller 1,9 TDI blir det jo fort mer.

Trodde jeg gjorde sånn halveis et varp jeg!

Har du noen linker til priseks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres helt OK ut..

..selv ville jeg lagt 30 - 40000,- mer i potten og fått faceliften fra 2001 og utover,

men alt i alt, når jeg ser km stand/servicehefte og hvis bilen er som du sier - strøken,

altså så godt som uten steinsprut/ingen rustbobler og lite slitt interiør,

så er det antagelig ett av de bedre kjøpene du kan gjøre i den prisklassen.

Selv kjøpte jeg en 2002mod, 1.9TDi, 140000km og rimelig strøken for 140000,- for noen måneder siden. Veldig fornøyd!

Denne: http://www.bilforumet.no/passat/194356-litt-sp-rsm-l-passar-02-modell.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres helt OK ut..

..selv ville jeg lagt 30 - 40000,- mer i potten og fått faceliften fra 2001 og utover,

men alt i alt, når jeg ser km stand/servicehefte og hvis bilen er som du sier - strøken,

altså så godt som uten steinsprut/ingen rustbobler og lite slitt interiør,

så er det antagelig ett av de bedre kjøpene du kan gjøre i den prisklassen.

Selv kjøpte jeg en 2002mod, 1.9TDi, 140000km og rimelig strøken for 140000,- for noen måneder siden. Veldig fornøyd!

Denne: http://www.bilforumet.no/passat/194356-litt-sp-rsm-l-passar-02-modell.html

spørs jo litt på hvem man liker utseende messig og det.

Jeg syns faceliften ser klumpete og rund ut, så jeg kjøpte heller en 3b. Noen mener kanskje motsatt.

Til tråd starter: Syns dealen høres helt ok ut, du kunne nok kanskje ha fått prutet litt på prisen, pga. motoren, da folk som kjøper en stv. gjerne vil ha noe som er litt sterkere. Men den er sikkert helt grei og kjøre for det.

Mvh

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lånte en 1.6 en gang å ble dritskuffa,har aldri kjempet så mye opp bakkene før.å henger er bare å drite i,å ikke minst så blir forbikjøringene farlige.har selv en 1,8turbo,bra futt i den men dyr å kjøre med.hadde kjøpt en 1,9tdi å slengt i en chip.

Tror heller jeg hadde kjøpt privat,får mye mer for pengene.

men vær ops på at passaten har mange sykdommer,har jeg selv erfart å sikker på mange andre å har.bare et råd

Bilen min: 2000mod VW Passat 1.8 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen kostet 79 800. Så fikk den prutet ned litt! Tenkte å kjøre den på NAF test, så om det skulle være noe får jeg jo dette igjen på garantien fra selger.

Dette med motor: 1,6 er jo helt klart lite! Hvertfall på en slik bil! MEN: Når jeg prøvekjørte den, synest jeg den faktisk drog bedre enn min 95 Polo med 1,6 motor i! Jeg er ikke ute etter en bil som "drar" godt :)

Sykdommer: Jeg har hørt at det er fabrikkfeil på forstillingen på disse bilene. Dette var hvertfall skiftet en gang, og de øvre bærearmene skulle skiftes før overtakelse.

Takker for alle innspill! Ble en smule klokere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ingenting å si på prisen til å være forhandler.kjøpte min å hos forhandler,å det angrer jeg ikke på nå,i garantitiden ble det byttet deler for over 50000,så tror butikken er lei av bilen min,hehee.

1.6 er lite,men alt etter behov,drivstoffgjerrig hvertfall,å nå som diesel er dyrere enn bensin går du vel nesten like billig

Bilen min: 2000mod VW Passat 1.8 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen ser jo pen ut den :).. Skulle nok likt å sett en 1.8l der istede, men det der funker. Selv har jeg en 1.8T sedan 99 modell. Aldri mer VAG på denne mannen :P. Makan til møkka service og arogante folk (møller) skal man lete lenge etter.

Det er endel småfeil med disse bilene. Men de starter for det meste, og tar deg frem, selv med disse småfeilene. Min har jeg kun hatt problemer med forstillinga, men vet om andre der det elektriske også har kødda til endel. Svakhetene er "mange", men ikke alvorlige i det fleste tilfeller. Kjørekomforen er veldig bra :).

Gratulerer med nye bil ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider