EirikA4 Skrevet Juni 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2008 ja da er det godt mulig at termostaten er gåen etter det jeg har lest, noe mer vet ikke jeg:x sikkert noen som har skiftet denne og kan si nermere om pris og hvor den sitter... Siter EirikA4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LoW RiDeR Skrevet Juni 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2008 Det jeg synes var litt rart ser du, for min ligger bare på 90 grader om jeg står mye i kø ved bykjøring eller står på tomgang, men med en gang jeg kjører "vanlig" kjører jeg konstant på 70 grader uansett hvor langt.. Da ville jeg skifta termostaten.. Min hopper opp til 90 grader på noen få minutter og ligger alltid på 90 grader. Det er vel sånn det skal være også... Når bilen kjører på 70 grader bruker den gjerne litt mer bensin også. Siter Addicted to Ebay. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_eSOo_ Skrevet Juni 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2008 Haha, dama bor på valle og da blir det litt kjøring ute i vest bamble, og veien til hytta er ikke akkurat nyasfaltert tofelts :S Men men.. Hva sier du Stian? Noen konstruktive forslag?;p Nai ikke egentlig :ratatatat Siter - Audi coupe quattro typ85 - Audi A4 02 modell 1.8Tq Avant x Audi A4 96 modell 1.8Tq Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aspunvik Skrevet Juni 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2008 helt sikkert termostaten som er gåen. hadde samme problemet på min før, men etter jeg skiftet fyker'n opp til 90 grader på et par minutter:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian_E Skrevet Juni 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2008 Da ville jeg skifta termostaten.. Min hopper opp til 90 grader på noen få minutter og ligger alltid på 90 grader. Det er vel sånn det skal være også... Når bilen kjører på 70 grader bruker den gjerne litt mer bensin også. Okaj.. ;) Hvilke konsekvenser har det å kjøre med defekt termostat da? Hva påvirker det bilens ytelser? Den har vært sånn helt siden jeg kjøpte den. Noen som har peil på pris? Siter Audi A4 1,8l B5 '95 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian_E Skrevet Juni 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2008 helt sikkert termostaten som er gåen. hadde samme problemet på min før, men etter jeg skiftet fyker'n opp til 90 grader på et par minutter:) Hva er egentlig "problemet" med at den er gåen da? Skal bytte den, er ikke det, men er bare nysjerrig på hva det vil si og hva som vil skje når jeg bytter den;) Har ikke helt peil, og veit ikke hva som er konsekvensene for å kjøre med for lav temp ;P Hehe.. :] Siter Audi A4 1,8l B5 '95 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klyde2000 Skrevet Juni 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2008 Hva er egentlig "problemet" med at den er gåen da? Skal bytte den, er ikke det, men er bare nysjerrig på hva det vil si og hva som vil skje når jeg bytter den;) Har ikke helt peil, og veit ikke hva som er konsekvensene for å kjøre med for lav temp ;P Hehe.. :] Konsekvensen er vel at du bruker litt mer bensin da den ikke går på optimal temperatur, men den største faren er vel overoppheting? Hvis termostaten er gåen vil du ikke se om bilen går varm før det (kanskje) er for sent og motorn koker. Bare en tanke fra min side. :) Siter [X] Audi A4 1.8T 1997 Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian_E Skrevet Juni 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2008 Konsekvensen er vel at du bruker litt mer bensin da den ikke går på optimal temperatur, men den største faren er vel overoppheting?Hvis termostaten er gåen vil du ikke se om bilen går varm før det (kanskje) er for sent og motorn koker. Bare en tanke fra min side. :) Stemmer ;) Men temp-nåla i dash'en beveger seg temmelig "logisk" da. Når bilen står og går på tomgang uten noe særlig kjøling vandrer nåla opp på 90 grader, mens når jeg begynner å kjøre igjen synker den jevnt til 70-75. Måleren er ikke "defekt" og står stille liksom, det virker som om den fungerer. Siter Audi A4 1,8l B5 '95 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørgvin Skrevet Juni 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2008 Min stopper og blir på 90` hvis du lurte:-) Siter A4 avant 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikA4 Skrevet Juni 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2008 hehe fant ut at kanskje min termostat også er ødelagt:( ser ut til at nåla stopper opp på rundt 75-80 grader... hvor sitter termostaten, og hvor mye koster en ny?? Siter EirikA4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg