Gå til innhold

Div spm.

Ranger emnet

Kristian_E

Anbefalte innlegg

Det jeg synes var litt rart ser du, for min ligger bare på 90 grader om jeg står mye i kø ved bykjøring eller står på tomgang, men med en gang jeg kjører "vanlig" kjører jeg konstant på 70 grader uansett hvor langt..

Da ville jeg skifta termostaten.. Min hopper opp til 90 grader på noen få minutter og ligger alltid på 90 grader. Det er vel sånn det skal være også... Når bilen kjører på 70 grader bruker den gjerne litt mer bensin også.

Addicted to Ebay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg skifta termostaten.. Min hopper opp til 90 grader på noen få minutter og ligger alltid på 90 grader. Det er vel sånn det skal være også... Når bilen kjører på 70 grader bruker den gjerne litt mer bensin også.

Okaj.. ;) Hvilke konsekvenser har det å kjøre med defekt termostat da? Hva påvirker det bilens ytelser? Den har vært sånn helt siden jeg kjøpte den. Noen som har peil på pris?

Audi A4 1,8l

B5 '95 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt sikkert termostaten som er gåen. hadde samme problemet på min før, men etter jeg skiftet fyker'n opp til 90 grader på et par minutter:)

Hva er egentlig "problemet" med at den er gåen da? Skal bytte den, er ikke det, men er bare nysjerrig på hva det vil si og hva som vil skje når jeg bytter den;) Har ikke helt peil, og veit ikke hva som er konsekvensene for å kjøre med for lav temp ;P Hehe.. :]

Audi A4 1,8l

B5 '95 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig "problemet" med at den er gåen da? Skal bytte den, er ikke det, men er bare nysjerrig på hva det vil si og hva som vil skje når jeg bytter den;) Har ikke helt peil, og veit ikke hva som er konsekvensene for å kjøre med for lav temp ;P Hehe.. :]

Konsekvensen er vel at du bruker litt mer bensin da den ikke går på optimal temperatur, men den største faren er vel overoppheting?

Hvis termostaten er gåen vil du ikke se om bilen går varm før det (kanskje) er for sent og motorn koker.

Bare en tanke fra min side.

:)

[X] Audi A4 1.8T 1997 Avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konsekvensen er vel at du bruker litt mer bensin da den ikke går på optimal temperatur, men den største faren er vel overoppheting?

Hvis termostaten er gåen vil du ikke se om bilen går varm før det (kanskje) er for sent og motorn koker.

Bare en tanke fra min side.

:)

Stemmer ;) Men temp-nåla i dash'en beveger seg temmelig "logisk" da. Når bilen står og går på tomgang uten noe særlig kjøling vandrer nåla opp på 90 grader, mens når jeg begynner å kjøre igjen synker den jevnt til 70-75. Måleren er ikke "defekt" og står stille liksom, det virker som om den fungerer.

Audi A4 1,8l

B5 '95 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider