Papsen Skrevet Juni 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2008 Har kjøpt ny brukt bil en Buick stasjonsvogn 77.I bruker maual står det at jeg må bruke Dextron2 jeg er blitt anbefalt og bruke Dextron3 på de ander bilene har kassestørelsen noe og si. Og hva er forskjellen på dex2 og dex3???? Har nå en 350 kasse Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janmoen Skrevet Juni 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2008 Du kan bruke Dexron 3, de ulike betegnelsene viser til hvilke spesifikasjoner olja tilfredsstiller. Ei kasse som skal ha Dexron 3 bør ikke bruke Dexron 1 og 2, men ei kasse som trenger Dexron 1 og 2 kan bruke 3 ! Os så har vi Dexron F, men det får vi vente med. ;-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Papsen Skrevet Juni 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2008 Takker,så det var ikke verre en som så.Det er bra har noen liter på lager.F?????? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Juni 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2008 Du kan bruke Dexron 3, de ulike betegnelsene viser til hvilke spesifikasjoner olja tilfredsstiller. Ei kasse som skal ha Dexron 3 bør ikke bruke Dexron 1 og 2, men ei kasse som trenger Dexron 1 og 2 kan bruke 3 !Os så har vi Dexron F, men det får vi vente med. ;-) korsn veit man at kassen skal ha dex 3 og ikke 1 og 2 ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janmoen Skrevet Juni 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2008 Ser problemet hvis en har kasse med ukjent opprinnelse, men problemet løser seg sjøl: tror ikke Dexron 1 er i salg lenger, ettersom det er olje med spesifikasjoner som ingen bilfabrikanter lenger ( 30 år siden Dexron 1 var vanlig ? )anbefaler. Mulig det finnes Dexron 2 men alle delsynteter og synteter jeg kan komme på oppfyller GM's Dexron 3 spesifikasjoner. Det er etterhvert stort sett delsynt/syntetoljer en finner både i butikker og bensinstasjoner om dagen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Juni 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2008 Ser problemet hvis en har kasse med ukjent opprinnelse, men problemet løser seg sjøl: tror ikke Dexron 1 er i salg lenger, ettersom det er olje med spesifikasjoner som ingen bilfabrikanter lenger ( 30 år siden Dexron 1 var vanlig ? )anbefaler. Mulig det finnes Dexron 2 men alle delsynteter og synteter jeg kan komme på oppfyller GM's Dexron 3 spesifikasjoner. Det er etterhvert stort sett delsynt/syntetoljer en finner både i butikker og bensinstasjoner om dagen. oki.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg