Gå til innhold

Mistenkt for bilinnbrudd

Ranger emnet

Rabies

Anbefalte innlegg

Jeg var på vei fra byen til grim i dag for å hente bilen min og hadde kommet til artillerivollen da jeg hørte en bil som gasset på noe j****g bak meg. Det neste som skjer er at en sånn hvit bil med blå skrift på kaster seg inn forann meg og ut kommer en onkel:(

"Du, kan jeg få snakke litt med deg" (Vi vet jo alle hva det betyr) Jeg hadde jo ikke noe å skjule så det var jo greit nok, så han ville ha navn, legitimasjon o.l. så fikk jeg beskjed om å vente mens han gikk inn i bilen for å kakle i radioen. (Det hadde visst vært innbrudd i noen biler på grim torv) Mens han er inne i bilen kommer det plutselig en kar som sier at "Du har vært på grim torv du!" Egentlig hadde jeg lysst til å dra til han, men det passet ikke helt forran vår blåkledde venn... Så jeg prøver å si rolig og greit at jeg har vært i byen og bare skal hente bilen min, men de som hadde brutt seg inn var visst 2 stykker i bar overkropp med tattoveringer og jeg passa visst bra til signalementet. Heldigvis hadde onkel fått opplyst navn på de 2 over radioen nå, så jeg slapp unna en veldig hyggelig natt på betong-gulv, men fy faen så stressa man kan bli av sånnt... Og han kødden som kom og beskyldte meg for innbrudd på den måten skulle hatt seg en liten ørefik:deng

94 BMW E36 316i compact

94 Opel Astra 1.6si sedan (Død)

8? Lånt Ford Fiesta 1.0 Idiotibil (Pyntet med teip og levert tilbake)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel en utenforstående som kom og påsto han hadde vært på detta torvet!?

Og det er jo ikke akkurat nødvendig å si sånn bare fordi man synes personen ligner! Skjønner trådstarter godt jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt det går an å bli irritert av sånnt..

En kamerat ble stoppa av snuten for ei stund sia, og ut kom en politistudent(jeg VET alle liker disse kara:ass:)

Første vår vesle skolegutt sier er:

Polis: Førerkort og vognkort!

Og før han rekker å tenke seg om etter førerkort og vognkort

Polis: Du kjører i fylla du! (ikke ett spørsmål, men en påstand)

Kameraten: Nei, hvordan kan du stå å si det??

Polis: Jasså så du kjører i narkorus da?

Kameraten: Nei, nå må du gi deg for svarte(litt irritert)

Polis: Ok, så regner med at du ikke har noe førerkort å vise frem heller?

Og like før kameraten min eksploderer så kommer en trivelig gammal konstabel og sender studenten tilbake til bilen for å sjekke opp førerkortet og bilskilt over radioen.

Aldri hatt noe mot politiet, men de forbanna studentene kan holde seg hjemme! :fuckme2:

Too much power is never enough!

[ ] '67 Buick Skylark

[ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt

[x] Volvo 142 '71 - Solgt :(

[x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet er maktmisbrukere. Da tar jeg ikke alle under en sten, men visse er det. Samme gjelder tyttebærpoliti. Også kjent som Securitas, Hafslund sikkerhet osv.

Skulle tro de lever på provisjon. Tar de en som er mistenkt for noe, så får de 100 kr i bonus :P

2002 Ford Mondeo TDCI

1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg -

Internett er for hardbarka rødtopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet er maktmisbrukere. Da tar jeg ikke alle under en sten, men visse er det. Samme gjelder tyttebærpoliti. Også kjent som Securitas, Hafslund sikkerhet osv.

Skulle tro de lever på provisjon. Tar de en som er mistenkt for noe, så får de 100 kr i bonus :P

I securitas får vi iallefall ikke provisjon :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rart folk har noe imot politiet når du får "Du har vært på torget" til å bli at dem beskylder deg for bilinnbrudd. Og mye vits å dra til noen fordi dem sier at du har vært på torget..

For det første så var det ikke vår kjære onkel som sa det, det var en av bileierne, for det andre så hadde jeg ikke vært på grim torv, og for det tredje så sa han det fordi jeg vistnok passet beskrivelsen av gjerningsmennene til punkt og prikke, så jo det var en beskyldning, og jo det er i mine øyne en GOD grunn til å bli virkelig irritert når man blir uskyldig anklaget for noe på grunn av at man har et bestemt utseende. I dette tilfellet bar overkropp og tatoveringer...

Ang. securitas/hafslund osv så var jeg faktisk på vei fra et vekterkurs i byen når jeg ble stoppa, jeg har ingen som helst behov for å bruke makt (jeg foretrekker å få jobbe i fred uten å bli forstyrrat av skurker og banditter jeg:D) og har heller aldri brukt makt i jobben;)

94 BMW E36 316i compact

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk gå etter at han hadde fått navnet mitt og sett id. Han fikk opplyst navn på de som hadde gjort det over sambandet så da var jeg safe... Hadde de ikke visst mer om dem enn den beskrivelsen de hadde så kunne jeg nok ha ventet meg en tur i "kjelleren" vil jeg tro:(

94 BMW E36 316i compact

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første så var det ikke vår kjære onkel som sa det, det var en av bileierne, for det andre så hadde jeg ikke vært på grim torv, og for det tredje så sa han det fordi jeg vistnok passet beskrivelsen av gjerningsmennene til punkt og prikke, så jo det var en beskyldning, og jo det er i mine øyne en GOD grunn til å bli virkelig irritert når man blir uskyldig anklaget for noe på grunn av at man har et bestemt utseende. I dette tilfellet bar overkropp og tatoveringer...

Ang. securitas/hafslund osv så var jeg faktisk på vei fra et vekterkurs i byen når jeg ble stoppa, jeg har ingen som helst behov for å bruke makt (jeg foretrekker å få jobbe i fred uten å bli forstyrrat av skurker og banditter jeg:D) og har heller aldri brukt makt i jobben;)

Fint at du skal bli vekter når du føler tranget til å slå til personer som du mener har beskyldt deg for å gjøre innbrudd ved å si at du var et sted. Ikke rart folk har dårlig inntrykk av vektere osv når så og si alle som gidder kan bli det uten noe særlig fornuft og/eller utdannelse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at man kan få lyst til å gjøre noe betyr ikke automatisk at det blir gjort vettu lille venn. Forresten så har jeg jobbet som vekter i snart et år, har ingen "anmerkninger" i tjeneste, har ikke brukt makt/tvang mot noen, og har gjort jobben min i henhold til oppdragsinstruksen jeg har fått. Intet mer, intet mindre.

Det virker som du rett og slett har bestemt deg for at jeg ikke ble beskyldt for noe som helst, men det er enkelte tin som f.eks. kroppsspråk, tonefall o.l. som er litt vanskelig å få med på et nettforum.

Ang. utdannelse så er dette en jobb som ikke krever noe skolegang (med unntak av et par kurs) for å bli utført forskriftsmessig. Det går stort sett bare i å tenke logisk for å forstå hva som må gjøres. Det og å få opplæring i rutinene på det aktuelle objektet.

Men nå har du skrevet det samme innlegget 2 ganger bare formulert LITT forskjellig, og med litt dissing av vekteryrket i nr.2, så hvis du ikke har mer å si så har jeg lest din kommentar og kommer ikke til å ofre ditt neste innlegg et tastetrykk hvis det ikke inneholder noe annet enn det samme gulpet. Har du noe nytt å tilføye så skal jeg selvfølgelig svare så godt og fornuftig jeg kan;)

Edit: For å svare på noe jeg glemte fra ditt første innlegg så har jeg ikke klaget på det at onkel stoppa meg og spurte noen spørsmål. Jeg passet til beskrivelsen og var ikke så langt unna det aktuelle området så det var helt greit. Har ikke problemer med snuten jeg... Bare UP:D

94 BMW E36 316i compact

Lenke til kommentar
Del på andre sider

My point exactly;) Det er helt greit å stoppe en person som ser litt "kriminell" ut hvis han passer til beskrivelsen av en gjerningsmann, men det er ikke helt greit for en sivilperson å begynne å beskylde folk for ting før han vet fakta...

94 BMW E36 316i compact

Lenke til kommentar
Del på andre sider

My point exactly;) Det er helt greit å stoppe en person som ser litt "kriminell" ut hvis han passer til beskrivelsen av en gjerningsmann, men det er ikke helt greit for en sivilperson å begynne å beskylde folk for ting før han vet fakta...

Hehe nei, akkurat det kan jeg forstå at du ikke likte så godt:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider