Gå til innhold

hva skal først? rust stopp? sprakel? grunning?

Ranger emnet


peya88

Anbefalte innlegg

Hei vet det sikkert har vært disk om dette før, men siden jeg er ny i natt så håper jeg dere kan hjelpe meg, etter jeg har pusset vekk rust, hva skal jeg da ha på først? "rust stopp" ( den jeg har binder rust og kan grunnes over) grunning og så sparkel`? eller omvendt? Hjelp" :naaaws

jeg vil ha den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rust stopper

spakel

grunning

Evt lakkering

 

 

Sånn ville jeg gjort det...

sikkert none som "mørrer" litt men, vi får se hva andre si om dette emnet :)

Ford Escort 1.6 GL 1986-modell -(ANGRET BITTERT AT DEN BLE) SOLGT-

Mitsubishi Lancer 2.0 GL 1994-modell -(VEEEEEEEEEEELDIG GLAD DEN ER) SOLGT-

VW Passat 1.9 TDI Comfort -(FORNØYD) INNEHAVER- Selger masse deler fra den, ta kontakt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker dere profesjonelle og legge syre grunning på først om dere må slipe inn til bart metalt, å så sparkle oppå dette, å slipe gjennom syregrunninga, får så å syregrunne på nytt å så legge slipefyller? Blir ikke litt smør på flesk? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker dere profesjonelle og legge syre grunning på først om dere må slipe inn til bart metalt, å så sparkle oppå dette, å slipe gjennom syregrunninga, får så å syregrunne på nytt å så legge slipefyller? Blir ikke litt smør på flesk? :P

 

 

Skal ikke sparkle på syregrunning, er det slipt inn til bart metall, så er det først syregrunning, så 2K grunning, sparkel, og kommer du inn på bart metall når du sliper sparkel, så blir det syregrunning på metallet, så slipefyller

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slip først helt ned til metallet, så bruker du rust stopper'n

har på et lag grunning, og bare matter ned grunninga før du tar på spakkel... så grunner du over spaklet igjen og matter ned så er det klart for lakkering

 

jeg vil vertfall anbefale et lite lag grunning før du spakler, da sitter spaklet litt bedre enn om du ikke gjør det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere snakker om GRUNNING... HVA ER DET?

 

Og HVA GJØR DEN???

 

 

 

 

:D

 

vil tippe at lakken hefter seg bedre til grunning en bart metall og dermed må grunningen hefte seg bra til bart metall, samt at grunninga dekker jækla bra så du ikke kan se igjennom lakken der du har sparkla? noen bedre svar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte nå da på syregrunning på bartmetall men har aldri hatt syre på før jeg sparkla da. Blir jo bare hælvett av, syre, sparkle, slipe gjennom, sparkel engang til litt lengre ut, men først mere syre... naaah ;) hehe

 

Så sparkler, så på med syregrunning å så en slipefyller over dette som vannslipes å klar for topp lakk :D BossCat og bead lock?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår